annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opnames behouden

Topic gestart op: 05-07-22 16h29

Antwoorden: 5 antwoorden

stuikerke
Aspirant verkenner

Opnames behouden

Hallo iedereen,

sinds vorige week overgeschakeld van Telenet naar Orange. Nu heb ik een paar vraagjes. Ik zie dat mijn opnames maar beschikbaar zijn tot een bepaalde datum. Waar kan ik dit instellen dat mijn opnames niet gewist worden? Ook hoe stel ik de tijd voor en na de opname in? En als laatste heb ik ook ergens gelezen van de mogelijkheid om in de cloud op te slaan. Hoe doe je dat?

alvast bedankt!

gr wesley

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Proximulantis
Leidende verkenner

Even terug komend dat dit bij Telenet wel kan.

Bij de nieuwe telenet tv box kan dit ook niet.
Enkel de zwarte decoder met een fisyke schijf ging dit.

Bij orange ging dit in het verleden ook (maar ook met de oude decoder met een fysieke schijf).
Persoonlijk is m'n mening als je een opname 60 dagen niet bekijkt is dit een beetje waste (ik kan enkel voor mijn situatie spreken).

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als je de nieuwe android tv box hebt ( 13 cm op 13 cm, 3 cm hoog) dan worden de opnames 60 dagen bewaard.  Voor zover ik weet kun je dat nier veranderen.  Bij Telenet wel dacht ik.  Maar twee maand vind ik ruim.

Opnames worden altijd in the cloud opgeslagen.  Tijd voor en na kun je niet instellen - heb sinds gisteren ook zo een box en ik vroeg het me ook af

 

0 pluimen
stuikerke
Aspirant verkenner

Yup heb ook de de nieuwe box. Bedankt voor de reactie. Had me al zot zitten zoeken in de instellingen 🙃. Vind het wel jammer dat alles na 60 dagen sowieso gewist word. Bij Telenet nam ik soms regelmatig films op die ik maanden later bekeek. Ook sommige opnames liet ik staan voor mijn dochter. Hopelijk is er mss in de toekomst een mogelijkheid om wel de opnames te behouden die je wilt.

0 pluimen
Milanbxp
Veteraan verkenner

Orange is bezig met een update wat mogelijk maakt 50 uur van de 200 uur aan opnames te archiveren waardoor deze zelfs tot een jaar in de cloud kunnen blijven staan.

Opnemen is niet meer echt opnemen zoals vroeger omdat Orange alle zenders 24/24 7/7 opneemt achter de schermen en als u iets ‘opneemt’ krijgt u gewoon toegang tot dat programma.

Voorlopig heeft Orange de capaciteit om alles 60 dagen op te slaan en zal met een archief de opname veel langer op de server blijven staan speciaal voor u of voor alle andere mensen die dat programma ook archiveren.

Dat is een beetje de technische kant hoe het tegenwoordig werkt bij cloud tv boxen 😁

Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag 😊

mvg Milan

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen