annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange App : verbinding enkel 3G/4G of thuisnetwerk?

Topic gestart op: 21-01-19 08h32

Antwoorden: 21 antwoorden

Peter_R
Aspirant verkenner

Orange App : verbinding enkel 3G/4G of thuisnetwerk?

Hallo,

Ik ben 'love' klant' en probeer een android apparaat te koppelen met mijn decoder.

Alles werkt prima, er wordt een code gegenereerd die ik invoer in de app en de koppeling is geslaagd.

Wanneer ik nu echter de app open en 'live' wil kijken vertelt de app mij dat dit alleen mogelijk is (via het thuis netwerk of 3G/4G in het buitenland' of iets van die strekking.

Ik zit echter gewoon thuis.

De decoder in kwestie is via kabel verbonden met de orange modem. De wifi op de orange modem staat uit. Wifi is via mijn eigen router die met kabel aan de orange modem hangt.

Het rare : in een vroegere versie werkte het wel.

Heeft iemand een oplossing ? De zoekfunctie helpt mij niet vooruit.

mvg,

Peter

 

 

 

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Laiskany
Gewaardeerd verkenner

Bij mij net hetzelfde probleem, kan enkel live tv zien via de app op mijn mobiele data, via WiFi niks nada noppes... sjans da ik een ongelimiteerd abonnement heb... want tv zelf zien is ook onmogelijk gezien mijn toegangsrechten constant verdwijnen 🤦🏻‍♀️ Sinds Mobistar Orange is geworden trekt het op geen *** meer eerlijk gezegd

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Peter_R

Probeer dit eens :

Orange router -> UTP -> Eigen router met alle toestellen hierop aangesloten via wifi of ethernet

OF

Orange router -> UTP -> Eigen router als Access Point (wifi en ethernet bridged, geen firewall, geen DHCP)
met de toestellen aangesloten op gelijk welke router via wifi of ethernet.

0 pluimen
Peter_R
Aspirant verkenner

Mijn dank voor jullie pogingen om een en ander uit te leggen.

Maar zoals ik zei heb ik op een bepaald moment de WiFi in mijn Orange modem geactiveerd, en hier een netwerkje op aangemaakt (uiteraard in een andere IP range dan mijn eigen infra).

De decoder werd met utp in de modem geplugd, het Android apparaat met wifi verbonden.

Ik stel mij voor dat het bij een groot deel van de gebruikers zo gaat. Dit is de simpelst mogelijke configuratie.

Maar ik ga in 't weekend nog wat experimenteren en zal hier mijn bevindingen meedelen.

Peter

P.S. Liefste Orange, ik heb blijkbaar van jullie de badge 'babbelaar' verdiend. U doet mij hier in het geheel geen plezier mee, en eigenlijk word ik een beetje getrivialiseerd. Slechte punten. U mag ze terughebben en met mijn complimenten aan uzelf de badge 'slechtgemanierd' toekennen

 

 

0 pluimen
cuypz
Ervaren verkenner

De eerste stap in eender welk experiment dat je wil gaan uitvoeren zal altijd eerst zijn ervoor te zorgen dat er slechts één DHCP server in je netwerk zit, zodat alle verbonden toestellen van één server hun ip-adressen krijgen en dus d'office in dezelfde range zitten.  De meeste thuisgebruikers zetten geen eigen router en hebben dus niet het probleem van de conflicterende DHCP servers.

Het is ook steeds aangewezen om, als je dingen verandert aan je netwerk, de verbonden toestellen te herstarten zodat ze sowieso een nieuw ip-adres moeten aanvragen.

Dit zijn de stappen die je volgens mij moet doorlopen om je probleem op te lossen:

- Stel een range in op je Orange modem, bv.  192.168.1.x  subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1  .  Dit wordt de interne range van ip-adressen voor al je geconnecteerde toestellen, zowel per kabel als via wifi, en dit zowel via de wifi van je eigen router als van die van de Orange modem (mocht je die willen gebruiken).

Je kan op dit punt ook al overwegen om je Wifi netwerknaam en beveiliging dezelfde te maken als die van je eigen router, dan kunnen je mobiele toestellen naadloos overschakelen naar de wifi antenne die het beste signaal aanlevert en hoef je maar één set wachtwoorden te onthouden.

- Schakel de DHCP functie volledig uit op je eigen router(s) .  Hiervoor zal je op je eigen router moeten inloggen als admin (dus niet inloggen op je Orange modem), ik ga er voorlopig van uit dat je weet hoe je dat doet?

- Trek je decoders uit

- Schakel je mobiele toestellen uit (ontkoppel eventueel ook eerst even de Orange app met je decoders)

- Schakel je eigen routers uit

- Schakel je Orange modem uit

- Geniet even van de gedeconnecteerde rust in huis (Optioneel)

- Schakel je apparaten nu terug in in de omgekeerde volgorde: eerst de Orange modem, dan je eigen routers, dan je mobiele toestellen, dan ten slotte je decoders.  Hierna koppel je je decoders terug met je app.

- Controleer of je decoders verbonden zijn met je netwerk.  Als je de stappen hierboven goed gevolgd hebt, dan kan dat via wifi of via kabel, en dat kan zowel via de wifi van je Orange modem en via de wifi van je eigen router.

Door deze stappen te doorlopen heb je geen conflicterende DHCP servers meer in je thuisnetwerk, gaan alle verbonden apparaten elkaar kunnen zien en ben ik vrijwel zeker dat je de foutmelding die je hierboven beschreven hebt niet meer zal krijgen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen