Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-11-24 17h58
Antwoorden: 7 antwoorden
Hallo,
Dikwijls zet ik Orangetv via de browser op als ik op mijn pc (windows) aan het werken ben.
Het is zo dat het beeld heel dikwijls blijft hangen. Soms als ik op pauze druk en terug op play gaat hij verder, soms is het opnemen starten van de zender de oplossing.
Aan m'n verbinding ligt het niet, want heb bij wijze van test eens een constante download opgezet en die onderbreekt niet. Ook als ik TelenetTV ernaast openzet, dan gaat Telenet tv gewoon verder en die van orange onderbreekt constant. Dit kan tot enkele keren per uur zijn.
Ook heb ik verschillende browsers geprobeerd, firefox, edge, chrome, aloha, brave.
Geen verbetering en ook een app gelijk bij Telenet bestaat blijkbaar niet...
Nog iemand met dit probleem en een eventuele oplossing?
tnx!
oké, even enkele facts...
Mijn wifi verbinding is 1201/1201 Mbps,
Orange verbruikt 5-10 Mbps
Telenet app 5-8 Mbps
Zowel op kabel als op wifi.
Heb dit ook op kabel getest die rechtstreeks met de modem is verbonden,
Ook dan onderbreekt de orangetv via de browser terwijl de app van telenet gewoon blijft doorgaan.
Het is ook zo dat de kwaliteit van de telenet stream vele malen beter is dan die van Orange.
Ook al zet ik orange op de laagste kwaliteit, dan nog hapert die van tijd tot tijd en dien ik hem opnieuw op te starten.
@Mattie ,
thx for the facts.
Telenet heeft al jaren meer ervaring met het aanbieden van tv via streaming en ik vermoed dat daar hun pluspunt ligt.
Je kan gerust eens via Messenger het probleem aankaarten bij Orange en vermelden dat je bekabeld kijkt op de laagste kwaliteit en dan nog steeds haperingen ondervind terwijl je downloadsnelheid ruimschoots voldoende is. Mss is er een bufferingsprobleem tijdens het kijken en kunnen ze dit oplossen.
Ja, daar lijkt het inderdaad wel op precies...
Wel vreemd dat er dan geen andere mensen dit aan de hand hebben, of het allesinds niet melden, of natuurlijk voor lief nemen... of gewoon niet streamen?
Hey @Mattie ,
Mogelijks kan het toch de verbindingssnelheid zijn hoor. Het kan zijn dat TelenetTV minder verbruikt qua snelheid dan de OrangeTVGo website en hierdoor vlotter werkt of misschien werkt TelenetTV met een grote buffer.
Ga eens, eens je ingelogd bent de OrangeTVGo website, naar instellingen en kies dan voor streaming. Zet even bij wijze van test de kwaliteit op goed (0.9Gb per uur). Kijk dan eens of het nog voorkomt.
Indien het probleem voorbij is, kun je eventueel nog een trapje hoger proberen.