annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem aansluiten Google Chromecast

Topic gestart op: 23-03-23 07h48

Antwoorden: 14 antwoorden

Vontje62
Aspirant verkenner

Probleem aansluiten Google Chromecast

Ik heb volgend probleem voor:

Ik wil een ouder koppel helpen: 
Zij hebben 2 televisies - 2 decoders die ze huren - aangesloten door een orange-medewerker (maar die wil hen niet verder helpen). 
Nu hebben ze zelf de televisies veranderd en aangesloten op de oorspronkelijke decoders. 

Aan de instellingen is er niks gewijzigd. Dus als je naar de instellingen kijkt staat de tv die oorspronkelijk in de woonkamer stond nu in de slaapkamer met de decoder van de slaapkamer. 
Ik wil nu 1 decoder buiten, want ze gebruiken 1 televisie amper en wil daar een Chromecast op aansluiten. 
De Chromecast is geïnstalleerd, de app op de telefoon ook, maar van zodra ik wil koppelen lukt het niet meer.  Als ik de codes inbreng krijg ik iedere keer fout. Wat gaat er verkeerd? 
Zou het kunnen te maken hebben met de verhuis van de televisies? 
Thuis geprobeerd en het gaat feilloos (hebben ook 1 chromecast en 1 decoder). 
Wie kan mij aub helpen? 
Alvast bedankt voor het antwoord. 


Labels (2)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Vontje62
Aspirant verkenner

@Gregory 
Ik ben gisteren opnieuw gaan proberen. 
Wat is mij gelukt : 
ik kan youtube van de telefoon via Chromecast overbrengen naar de televisie. 
Wat lukt nog altijd niet : mijn telefoon koppelen - moet ik doen - want via gastmodus - kun je geen tv kijken - op je televisie. Ik blijf het bericht 'fout' krijgen. Decoder is aangesloten - we zitten op hetzelfde internet. Alles al (meer dan) eens aan en afgekoppeld en heropgestart
'k Heb dan maar geprobeerd van te bellen naar de '5000'.
Daar kreeg ik het beleefde antwoord dat ik maar moest bellen naar Google - gezien het een Google Chromecast is en ik ze niet bij Orange gekocht heb!  Als mijn Chromecast werkt met youtube heb ik zo'n flauw vermoeden dat het probleem niet bij de Chromecast ligt. Wat doe je dan met TV's waar de Chromecast is ingebouwd? Moeten de mensen dan ook maar terug naar de winkel, als ze geen orange-tv kunnen kijken? 
Die mensen die ik probeer te helpen - staan echt op het punt om terug te gaan naar Telenet. 
Dit zijn oudere mensen + 75 jaar - kennen niks van al die technische toestanden - begrijpen daar ook niks van, maar begrijpen ook niet waarom ze bij Orange niet geholpen worden. Ik eerlijk gezegd ook niet. 


0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Goede middag @Vontje62 

Ik heb onlangs ook mijn Crome cast dongle weer moeten activeren op mijn Smart TV.
dit wilde in eerste instantie ook niet lukken omdat hij ontkoppeld was. op mijn Home app van google was de dongle niet actief . Ik heb dus eerst via Google Home mijn dongle terug actief moeten maken.
In het setup systeem van mijn tv stond hij dus actief. Na deze handeling heb ik eerst getest of ik kon streamen via iPad en gsm en dat lukte. Enkel Netflix wou niet . Hiervoor moest ik terug inloggen op Netflix en het was nadien ok. Wat jou probleem is denk ik is dat als je wil streamen via de Orange app je eerst moet linken in het begin scherm van je Orange App, dan komt het vierkantje met drie boogjes blauw te staan in de rechter bovenhoek en dan pas je zender kiezen , hij vraagt dan om in mijn geval Woonkamer te kiezen, en hopla streamen is klaar.  Het feit dat je Youtube kunt streamen wil zeggen dat je Chromecast instellingen ok zijn. Wel moet je eens checken als je in je snel menu van je gsm, daar waar je wifi, internet en Bluetooth staat en ik bedoel niet deze in je instellingen, maar deze als je van boven naar beneden swiped , rechts bovenaan, of daar toevallig naast je Dongle ook geen merk van tv staat BVB Samsung. Het zou kunnen dat je telefoon automatisch je tv kiest en dit is dan niet je crome cast dongle, maar je Androit verbinding van je tv . En hierdoor raakt je verbinding verward . Je moet duidelijk aangeven wat je juist wil . Dit is soms een probleem bij mij.
Maar nogmaals je dongle instellingen op je iPhone staan correct.
Nog even dit:

Casten vanuit apps met Chromecast naar je tv

  1. Zorg dat het mobiele apparaat, de tablet of de computer waarmee je cast, is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast of tv met Chromecast ingebouwd.
  2. Open een app met Chromecast.
  3. Tik op het cast-icoon TwonickyII_0-1680009239934.png

     

    .
    • Opmerking: Het cast-icoon bevindt zich niet in alle apps met Chromecast op dezelfde plaats.
  4. Tik op het apparaat waarnaar je wilt casten.
  5. De kleur van het cast-icoon verandert wanneer er verbinding is gemaakt.
  6. Je kunt nu video's, films en tv-series rechtstreeks naar je tv casten.
  7. Als je wilt stoppen met casten, tik je op het cast-icoon TwonickyII_1-1680009239709.png

     

     Verbinding verbreken.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Het probleem is, @TwonickyII het koppelen met de decoder

De cast met de chromecast is geen probleem aangezien @Vontje62 wel met YouTube kan casten

Gregory
Wijze
Wijze

Ben ook wat ten einde raad, @Vontje62 

Het antwoord van de 5000 vind ik beneden alle peil

Ik ga ervan uit dat de decoder met internet verbonden is.  Die moet ergens naar een server, en de gsm moet naar dezelfde server om de koppeling te kunnen doen

Je kunt eens in de instellingen van de decoder - wat apparaten ontkoppelen - en zien wat het geeft

Verder denk ik dat je een GSM maar aan 1 decoder kunt koppelen

Success

 

Leden met de meeste pluimen