annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem aansluiten Google Chromecast

Topic gestart op: 23-03-23 07h48

Antwoorden: 14 antwoorden

Vontje62
Aspirant verkenner

Probleem aansluiten Google Chromecast

Ik heb volgend probleem voor:

Ik wil een ouder koppel helpen: 
Zij hebben 2 televisies - 2 decoders die ze huren - aangesloten door een orange-medewerker (maar die wil hen niet verder helpen). 
Nu hebben ze zelf de televisies veranderd en aangesloten op de oorspronkelijke decoders. 

Aan de instellingen is er niks gewijzigd. Dus als je naar de instellingen kijkt staat de tv die oorspronkelijk in de woonkamer stond nu in de slaapkamer met de decoder van de slaapkamer. 
Ik wil nu 1 decoder buiten, want ze gebruiken 1 televisie amper en wil daar een Chromecast op aansluiten. 
De Chromecast is geïnstalleerd, de app op de telefoon ook, maar van zodra ik wil koppelen lukt het niet meer.  Als ik de codes inbreng krijg ik iedere keer fout. Wat gaat er verkeerd? 
Zou het kunnen te maken hebben met de verhuis van de televisies? 
Thuis geprobeerd en het gaat feilloos (hebben ook 1 chromecast en 1 decoder). 
Wie kan mij aub helpen? 
Alvast bedankt voor het antwoord. 


Labels (2)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Vontje62
Aspirant verkenner

Vontje62_0-1679559729989.png

Je telefoon met je eerst koppelen vooraleer je verder kunt doen. Dit kun je alleen maar door een code te genereren en in te tikken op je telefoon. Dit lukt niet. 
Je kunt dit alleen maar doen op het toestel waar nog een decoder is aangesloten. Want je moet via de orange-instellingen werken. Op het toestel waar de chromecast aan vasthangt is er geen orange tv (de decoder is daar afgekoppeld). 

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

(1) je moet de telefoon eerst koppelen met een aangesloten decoder - anders werkt de tv app niet.  Na het koppelen mag je de decoder afzetten

(2) Heb mijn decoder afgezet en enkel de TV aangezet

Ik kan direct casten naar mijn TV ( ook naar de decoder als die aanstaat)

 

Zou even in stappen werken.  Start op de telefoon iets van youtube en probeer dat even naar je tv te casten.  Als dit werkt is dat al in orde

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dus van de telefoon naar de chromecast die op de TV aangesloten is ?

Enige waar ik aan kan denken is dat de telefoon de chromecast niet ziet

Kan zijn omdat er 1 niet op het netwerk zit, of omdat ze alletwee op een verschillend netwerk zitten.

VB een op hoofdnetwerk en de andere op het guest netwerk.  Dan zien ze mekaar niet

Hoofdnetwerk is 192.168.1.xxx  Guest zal iets van 192.168.100.xxx of zo zijn

 

 

Vontje62
Aspirant verkenner

Nee, ze zitten allebei op hetzelfde netwerk. 

Bizarre is: wat werkt : Chromcast is ok. De verbinding van telefoon naar telefoon naar tv is ook ok, want ik krijg het logo van orange op de tv. Wat ook bizar is als ik wil verbinden naar de tv van de telefoon kan ik zogezegd verbinden naar de  Chromecast en naar de decoder (die al afgekoppeld is)
Maar ik moet de telefoon koppelen en dat lukt niet, daar krijg ik een foutbericht. Ik doe dit op de tv waar nog een decoder is op aangesloten - maar ik krijg altijd maar fout???

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Begrijp iets niet 

Is de decoder aangesloten of niet  ?

wat bedoel je met koppelen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen