Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-12-24 00h41
Antwoorden: 1 antwoord
Meer dan 15j Telenet klant geweest, eergisteren de overstap gemaakt naar Orange
Eerste indruk: internet(snelheid) is perfect, maar op gebied van TV, lijkt de beeldkwaliteit toch minder goed, minder scherp, minder zuiver, minder vloeiend dan de beeldkwaliteit die ik jaren gewoon was bij Telenet. Het verschil is miniem, maar toch groot genoeg om “storend” te zijn en al twee dagen te zitten zappen tussen zenders en programma’s, om toch uiteindelijk te moeten vaststellen dat het “minder” is.
Ik heb de tv box, half zo groot als mijn oude Telenet decoder. De diagnose, uitgevoerd door de installateur, gaf uitstekende resultaten, beeldfrequentie staat op 50 Fps, mijn tv is nog steeds dezelfde, enz…
Is dit normaal? Is de kwaliteit of zuiverheid van het beeld nu éénmaal iets minder bij Orange dan bij Telenet??
Of kan ik nog iets extra doen om de kwaliteit minstens even goed te krijgen? (Vooraleer ik toch weer Telenet in huis haal 😅)
In principe als dit Digitaal beeld is, kan er geen kwaliteits verschil zijn. Tenzij ze je TV aangesloten hebben met een analoge kabel, omdat je tv geen digitaal ondersteund of geen passende kabel hadden, maar dat betwijfel ik.
Wat wel kan is dat je blokjes ziet, bij digitaal beeld, en dus verstoord beeld ziet, maar dat is dan meestal gelegen aan slecht ontvangst.
Ben je zeker dat het geen indruk is ?
Misschien ook eens instellingen nakijken van TV enz. ivm. resolutie en verhouding.
Misschien word beeld zelfs gedown-sized ... bv. van UHD naar HD, omdat je TV bv. geen UHD ondersteund)
Crash is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |