Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-12-24 00h41
Antwoorden: 5 antwoorden
Meer dan 15j Telenet klant geweest, eergisteren de overstap gemaakt naar Orange
Eerste indruk: internet(snelheid) is perfect, maar op gebied van TV, lijkt de beeldkwaliteit toch minder goed, minder scherp, minder zuiver, minder vloeiend dan de beeldkwaliteit die ik jaren gewoon was bij Telenet. Het verschil is miniem, maar toch groot genoeg om “storend” te zijn en al twee dagen te zitten zappen tussen zenders en programma’s, om toch uiteindelijk te moeten vaststellen dat het “minder” is.
Ik heb de tv box, half zo groot als mijn oude Telenet decoder. De diagnose, uitgevoerd door de installateur, gaf uitstekende resultaten, beeldfrequentie staat op 50 Fps, mijn tv is nog steeds dezelfde, enz…
Is dit normaal? Is de kwaliteit of zuiverheid van het beeld nu éénmaal iets minder bij Orange dan bij Telenet??
Of kan ik nog iets extra doen om de kwaliteit minstens even goed te krijgen? (Vooraleer ik toch weer Telenet in huis haal 😅)
Hey @GlenH ,
Waar ik nog aan zit te denken:
1. Eventueel eens een andere HDMI ingang/kabel proberen.
2. HDR eens aan/uit zetten, kun je ook terugvinden bij de resolutie dacht ik
3. Eens checken of er op de TV zelf geen instellingen kunnen aangepast worden. Soms met een nieuw toestel aan te sluiten dat de instellingen voor die bepaalde HDMI ingang "vergeten" worden.
4. Dit is een "longshot" maar misschien zit er een coax los thv de NIU (coax splitter) die voor slecht beeld zorgt. Het kan zijn dat de technieker, tijdens het plaatsen van de modem, hier aangekomen heeft of ergens een kabel intern heeft beschadigd zonder dat je het ziet...
Ik moet zeggen, de meeste mensen die overstappen van Telenet naar Orange zijn tevreden over de beeldkwaliteit dus als jij het niet bent, dan vermoed ik dat er iets meer gaande is...