annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sonos homecinema werkt niet via decoder

Topic gestart op: 03-01-20 22h22

Antwoorden: 10 antwoorden

brechtv20
Aspirant verkenner

Sonos homecinema werkt niet via decoder

Hallo

Sinds enkele dagen heb ik thuis een sonos beam en 2 sonos ones. Nu werken deze perfect met netflix en dergelijke. Alleen als ik wil kijken naar tv via de decoder van orange geven mijn ones geen geluid en komt deze enkel door de beam. Terwijl bij netflix ze wel perfect dienst doen als homecinema. Is er iemand die hier een oplossing voor weet? Alvast bedankt. 

Labels (2)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Herihor
Leidende verkenner

Je twee Sonos Ones staan waarschijnlijk in surroundgeluid met je Sonos Beam. De decoder van Orange zendt geen surroundgeluid uit en de Sonos kan dan slechts surroundgeluid simuleren, maar dat lukt enkel bij films zoals Star Wars of King Kong. In dit geval krijg je een beperkt en door Sonos berekend surroundgeluid, beter dan niets. Netflix daarentegen heeft normaal gezien altijd surroundgeluid Dolby 5.1 en dit hoor je duidelijk bij de Sonos. Bij nieuwsuitzendingen e.d. heb je eigenlijk geen behoefte aan surroundgeluid!

Voor de duidelijkheid: mijn tv is een LG OLED uit 2017. 

Schumi_wk
Veteraan verkenner

Als je een Samsung tv hebt kun je problemen ondervinden, ikzelf heb een Samsung uit het jaar 2016 en CEC valt na een tijdje uit. Dan moet ik de stekker een minuutje of 10 uittrekken, daarna gaat de surround weer werken zoals ervoor. Blijkbaar een gekende bug bij Samsung die ze maar niet opgelost krijgen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Schumi_wk  oei en als je de support lijn belt wat zeggen ze dan? Komt er geen update om dit op te lossen?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Schumi_wk
Veteraan verkenner

@patrick2 

Volg het draadje bij de collega's van Tweakers en daar komt dit meerdere keren terug en zelfs update's beloofd die het probleem gingen oplossen maar vrees dat het er niet meer van zal komen. En Anynet/CEC is geen cadeau als je niet weet hoe je ermee moet omgaan. 

Heb een nieuwe surround gekocht eind 2019 en alles ingesteld via de One Connect box van Samsung en dat werkt prachtig tot plots op een dag ik mijn geluid terug uit de tv hoor komen en bij het veranderen van het volume de het tv volume terug zie. Heb gans mijn installatie opnieuw gedaan en alles gereset maar niet willen lukken. Gelukkig heeft mijn vriend duckduckgo een oplossing gevonden en heb dit ondertussen al een 2-tal keer moeten toepassen in een 3-tal maanden.

Lees ook van mensen die een Samsung tv van 2017 en 2018 hebben dat het probleem er ook is bij hen. Maar dit kan eventueel al opgelost zijn want de activiteit op het draadje is zo goed als gedaan. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen