annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TV Box

Topic gestart op: 27-10-23 16h48

Antwoorden: 10 antwoorden

Peterkaro
Gewaardeerd verkenner

TV Box

OPGELOST

Hallo,

Graag willen we ook VRT Max, VTM Go...  op de tv bekijken.   Naar heel wat zoekwerk zou de TV Box ons een oplossing kunnen bieden, maar men spreekt van Android.   Moeten we dan een tv die werkt op Android kopen of mag het een ander systeem zijn?  Indien het een Android tv is, moet men dan nog zo'n tv box hebben?

Graag hulp

Bedankt  

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @Peterkaro ,

De TV Box van Orange heeft de mogelijkheid om app's te installeren want het werkt een beetje zoals een GSM 😉. De TV Box draait namelijk op een Android besturingssysteem. 
De box komt standaard al met de app's die je vermeld voorgeïnstalleerd (dacht ik), dus enkel nog een gratis account/login aanmaken op de website van VRT en VTM om gebruik te kunnen maken van hun diensten.
De TV Box kun je op elk TV toestel aansluiten die een HDMI aansluiting heeft (tegenwoordig allemaal tenzij je nog een TV staan hebt met een beeldbuis 😂).

Een andere oplossing zou zijn werken via een Chromecast. Je zet dan de app's op je gsm of tablet en kan dan via de Chromecast het beeld op TV laten afspelen. De nieuwe generaties van Chromecast hebben een afstandsbediening waardoor je zelfs geen GSM/tablet niet meer nodig hebt. Je kan dan namelijk de app's op de Chromecast zelf installeren.

De duurste oplossing is een TV aanschaffen waar je de app's direct op de TV kunt installeren. Ik weet dat Philips TV met de Google Play Store werkt. D.w.z. dat heeeeel veel app's vanop de gsm ook bruikbaar zijn voor op de TV. 
Andere merken gebruiken soms een eigen "play store" om app's ter beschikking te stellen waardoor het aanbod en de mogelijkheden minder zijn. Nu, ik veronderstel dat je niet direct een nieuw TV toestel zult gaan kopen om te kunnen werken met VTM Go en VRT Max, de bovenstaande 2 oplossing lijken mij meer realistische oplossing.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Josette
Wijze
Wijze

@Peterkaro wij zijn ook oudjes hahahaha.

Lees het linkje van mij van 17.09 uur 

ook.

Je kan gewoon op je eigen tv kijken, met de afstandsbediening die 

erbij is van dat kastje. je moet alleen even via de telefoon, tablet of lapje 

je registeren en de app downloaden om een keer te activeren.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Josette
Wijze
Wijze

@Peterkaro 

Ik heb nog een linkje voor je om te lezen.

Klik maar op de blauwe nog.

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Josette
Wijze
Wijze

@Peterkaro goedemiddag,

het kan ook op een andere manier hoor wij kijken via: Chromecast met (Google TV).

Ik ga even de link zoeken, tot dadelijk.

Je kan hier eens lezen gaan.

Klik op de blauwe hier. Succes.

 

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Peterkaro
Gewaardeerd verkenner

De tweede link is niet te openen.  er verschijnt te weinig priveliges om de pagina te openen.

Een chromecast heb ik nu in onze huidige tv.   Ik zal eens proberen of het daramee lukt.  Maar als we een nieuwe zouden kopen, welke kopen we dan het beste?   Daarmee bedoel ik dan welk systeem om het heel simpel te kunnen bekijken?

Josette
Wijze
Wijze

@Peterkaro daar kan het ook mee maar dan moet alles via je GSM gaan.

Deze zou moeten hebben is een Google Chrome cast.

https://www.bol.com/be/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-4k-hdr-wit/93**bleep**17926/?Referrer=AD...

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen