Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-03-18 21h20
Antwoorden: 8 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Hebben de laatste tijd al enkele malen voor dat de decoder de decoder zichzelf volledig uitschakelt wanneer die in standby staat. Alsof de HDD in een diepe slaap valt
Dit valt meestal pas op wanneer we tv willen kijken en aanzetten...De afstandsbediening lijkt eerst niet te werken...er brand dan ook geen rood standby-LEDje meer op de decoder en de aan/uit knop op de decoder zelf reageert niet.
Enige oplossing is de schakelaar van de decoder op de draad naar het stopcontact een keer aan/uit te switchen waardoor een reboot plaatsvindt...
Zeer vervelend wanneer je opnames geprogrameerd had...want die zijn natuurlijk niet doorgegaan
Hadden gehoopt dat dit éénmalig was, maar is al de 3de keer op een week tijd.
Laatste software staat erop volgens de info op decoder
Iemand raad of zelfde ervaring?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Funki schreef:
Hallo,
Hebben de laatste tijd al enkele malen voor dat de decoder de decoder zichzelf volledig uitschakelt wanneer die in standby staat. Alsof de HDD in een diepe slaap valt
Dit valt meestal pas op wanneer we tv willen kijken en aanzetten...De afstandsbediening lijkt eerst niet te werken...er brand dan ook geen rood standby-LEDje meer op de decoder en de aan/uit knop op de decoder zelf reageert niet.
Enige oplossing is de schakelaar van de decoder op de draad naar het stopcontact een keer aan/uit te switchen waardoor een reboot plaatsvindt...
Zeer vervelend wanneer je opnames geprogrameerd had...want die zijn natuurlijk niet doorgegaan
Hadden gehoopt dat dit éénmalig was, maar is al de 3de keer op een week tijd.
Laatste software staat erop volgens de info op decoder
Iemand raad of zelfde ervaring?
Ugh! @Funki
Via deze weg kunnen we daar niet echt een pasklaar antwoord op geven. Er zal hoogst waarschijnlijk iets mis zijn met de software van je decoder. Dit kan nagekeken worden door de technische dienst al je hen contacteert. Je kan of de collega's op sociale media hiervoer contacteren (Faceboo/Twitter) of je kan bellen naar de technische dienst op het nummer 5000 optie 4-3-2-1.
Moge de Wolfmoeder je beschermgeest zijn!
Totem
Funki schreef:
Hallo,
Hebben de laatste tijd al enkele malen voor dat de decoder de decoder zichzelf volledig uitschakelt wanneer die in standby staat. Alsof de HDD in een diepe slaap valt
Dit valt meestal pas op wanneer we tv willen kijken en aanzetten...De afstandsbediening lijkt eerst niet te werken...er brand dan ook geen rood standby-LEDje meer op de decoder en de aan/uit knop op de decoder zelf reageert niet.
Enige oplossing is de schakelaar van de decoder op de draad naar het stopcontact een keer aan/uit te switchen waardoor een reboot plaatsvindt...
Zeer vervelend wanneer je opnames geprogrameerd had...want die zijn natuurlijk niet doorgegaan
Hadden gehoopt dat dit éénmalig was, maar is al de 3de keer op een week tijd.
Laatste software staat erop volgens de info op decoder
Iemand raad of zelfde ervaring?
Ugh! @Funki
Via deze weg kunnen we daar niet echt een pasklaar antwoord op geven. Er zal hoogst waarschijnlijk iets mis zijn met de software van je decoder. Dit kan nagekeken worden door de technische dienst al je hen contacteert. Je kan of de collega's op sociale media hiervoer contacteren (Faceboo/Twitter) of je kan bellen naar de technische dienst op het nummer 5000 optie 4-3-2-1.
Moge de Wolfmoeder je beschermgeest zijn!
Totem
Ik heb een gelijkaardig probleem voor. Ik ben professioneel tijdens de week vaak in het buitenland. Wanneer ik dan terugkeer tijdens het weekend blijkt mijn decoder niet te werken (standby lampje werkt wel). Om hem terug in werking te stellen, is een reset vereist door de stroomkabel uit te trekken. Achteraf blijkt dan dat mijn opnames niet gelukt zijn. Aan de hand van de niet geregistreerde opnames kon ik zien dat dit reeds gebeurde op maandagochtend (vertrek steeds al op zondagavond). Zeer vervelend dat al je opnames tijdens de week niet zijn doorgegaan. Afgelopen 6 maanden is dit issue al zeker 7 (!) keer voorgevallen. Hier is ook al eens een technieker voor langsgeweest die de software heeft gereboot, maar een kleine maand later had ik opnieuw problemen. Ben niet zeker of het enkel een software, dan wel hardware issue betreft. Kunnen jullie aub een root cause analyse uitvoeren waarom dit bij een significant aantal mensen gebeurt?
Dank.
Ik heb hiervoor de klantendienst gecontacteerd, blijkt dat het een probleem is met de voedingskabel / adapter van de decoder. Ik heb toen gratis een nieuwe gekregen. Het verschil met de nieuwe is dat er geen schakelaar meer zit tussen de stekker en de adapter zelf. Vermoedelijk zit het probleem hem daar bij de oorspronkelijke adapters.
Sindsdien heb ik dat probleem niet meer gehad.
Blijkbaar was dit toch niet de oplossing, decoder valt terug constant uit. Ik lees hier dat er blijkbaar sprake is van een reeks "slechte" decoders die kunnen omgeruild worden.
Terug de klantendienst gecontacteerd...