Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
pauwelynn
Aspirant verkenner

TV Gids en werkelijke start kloppen niet

Sinds kort hebben wij het probleem met onze opnames, waarbij de decoder al begint op te nemen alvorens het programma daadwerkelijk begint. 

Zijn er nog die dit probleem hebben? Soms is het zo erg dat de opname al een half uur voor de start van het programma begint. Dit betekent echter ook dat de opname een half uur vroeger eindigt, waardoor we telkens het laatste deel van de aflevering missen. 

Is dit een gekend probleem?

Labels (1)
11 ANTWOORDEN 11
a148146
Leidende verkenner

Re: TV Gids en werkelijke start kloppen niet

@pauwelynn  schreef:

Sinds kort hebben wij het probleem met onze opnames, waarbij de decoder al begint op te nemen alvorens het programma daadwerkelijk begint. 

Zijn er nog die dit probleem hebben? Soms is het zo erg dat de opname al een half uur voor de start van het programma begint. Dit betekent echter ook dat de opname een half uur vroeger eindigt, waardoor we telkens het laatste deel van de aflevering missen. 

Niet dat ik weet, ik ben daar nu wel al even weg maar heb daar toch nooit één of ander probleem gekend. Ben enkel weg gegaan vanwege het voetbal omdat het er niet aanwezig was. Je kan eens proberen die box een 15 sec. stroomloos te zetten en dan weer op te starten. Hier bij Telenet heb ik ook altijd met die nieuwe box dat ik een serie opneem dat die altijd bezig is en dan moet ik die terugspoelen, enkel films beginnen op de zelde sec. Je kan hem anders ook resetten ik dacht dat je het met een tandenstoker kon doen, maar misschien heb je een boekje.

0 pluimen
wanderingbrwnie
Aspirant verkenner

Toevallig ook al enige tijd hetzelfde probleem. Vanavond opnieuw 27/05: de noodcentrale staat gepland om 20:35, maar werkelijk begint deze pas om 20:50. We zitten dus met een hele opname van Thuis. Deze stopt dan ook om 21:15 met opnemen. Resultaat: halve opname en de rest kwijt. 

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@pauwelynn  het kan een oorzaak zijn van programmatie maar eventueel ook van de decoder zelf. Kan u de decoder eens helemaal uitzetten met het knopje achteraan en zien of het terug in orde komt ? Eventueel ook eens zien of er onlangs geen update's zijn geweest kan een bug zijn die erin zit. Een gehele reset kan u ook eens proberen. 

0 pluimen
a148146
Leidende verkenner

@wanderingbrwnie  schreef:

Toevallig ook al enige tijd hetzelfde probleem. Vanavond opnieuw 27/05: de noodcentrale staat gepland om 20:35, maar werkelijk begint deze pas om 20:50. We zitten dus met een hele opname van Thuis. Deze stopt dan ook om 21:15 met opnemen. Resultaat: halve opname en de rest kwijt. 

Zoals ik al zei dat ik hier geen klant meer ben is het ook moeilijker om een passent antwoord te geven. maar ik hebook de noodcentrale gezien, maar vraag me nu niet om wat uur die begon. En dan nog ik heb een andere decoder dan u, Telenet en Orange. Dit kan ook verschillen want zij zullen daarom niet de informatie van de zelfde bronnen krijgen. Ik weet ook niet hoe men een zender gids maakt. belgacom had mij vroeger al genoeg fabels wijs gemaakt toen zij aflevering gaven maar in hun zendergids stond dan wel uitleg te lezen van enkele jaren te voren. Dit was zogezegd de fout van de zender, tot ik naar die zender zelf heb gemaild en dan wist ik het zelf; Dan heb ik Belgacom er mee geconfronteerd en even later was het in orde.

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@a148146  de informatie van tv gids en uur komt uit dezelfde informatie bron als dat van Telenet en dat is namelijk het mediahuis te Vilvoorde. Hoe de tv gids gemaakt word ga ik niet uitleggen , ben daar geweest hoe alles wordt gemaakt en is vrij ingewikkeld. Komt er eigenlijk op neer dat de programma's gemaakt worden daar een uur erbij gezet wordt en dat deze opgeladen wordt in de tv gids. Maar dat gebeurd allemaal op voorhand en dus moest er ergens iets zijn wat uitloopt of wat ingekort is of andere dingen zullen er met opnames dingen mis lopen of zelfs op live tv. 

Chiquita
Leidende verkenner

Is dit niet "eenvoudig" op te lossen door een unieke start & stop code mee te sturen?
Net voor en net na het programma.

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@Chiquita  dat zal niet gaan ook niet wegens programmatie.

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @pauwelynn,

Er is een bug op de timing :-(

De Orange-stamleden proberen dit zo snel mogelijk op te lossen!

Alvast bedankt voor jullie bizongeduld.

Moge het groen blad en de eeuwige bloesem je dag opfleuren

🏹 Totem 🏹

0 pluimen
Sirene
Rekruut scout

Sterk dat ik om exact deze reden al maanden naar orange mail en ik daar een verbaasde rechnieker aan telefoon krijg die nergens van lijkt te weten. Programma start soms vlot half uur later dan in tv gids staat. Opname staat dan half uur ander programma op en einde staat er dan uiteraard niet op.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen