annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Technische Problemen oplossen

Topic gestart op: 25-01-24 12h00

Antwoorden: 9 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Technische Problemen oplossen

Al sinds begin december problemen met schokkerige beelden op TV, iMac, Apple TV en blijkbaar ben ik niet de enige. 5 keer is technische dienst langs geweest. Oude decoders vervangen door nieuwe TVbox. Een ramp die dingen! Nieuwe modem, aansluitbox, kortom alles is vervangen en het probleem nog niet opgelost. Telenet zou het nu moeten gaan doen... Niet dus. Er zit een fout in het signaal dat binnenkomt dat te maken heeft met de verversingssnelheid - framerate. Dit maakt dat tv beelden stroboscoop effect krijgen, stop motion dus of schokkerig bij pan en tilt shots, zowel op Tv als via streaming met Apple TV. Niet naar te kijken. Van een van de techniekers 2 oude HDD decoders gekregen met de vraag die terug te activeren. Daar zijn ze nu al langer dan een week mee bezig. Van het kastje naar de muur, om hopeloos van te worden. Zo maar van provider veranderen is ook niet meteen een oplossing want van de de klaveren naar de biezen, en ze weten het van elkaar. Ik ga als laatste stap hiermee naar Testaankoop en de media in de hoop dat zij hier iets kunnen aan doen. Tarieven opslaan kunnen ze goed, problemen effciënt oplossen ligt blijkbaar iets moeilijker. Heeft iemand hier ook al zoiets meegemaakt en suggesties?

Labels (1)
9 ANTWOORDEN 9
MichaKnokke
Aspirant verkenner

Idem nieuw bakje, van proximus naar orange, maar de snelheid van de hoofden is heel bizar.

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Hoi Iedereen, bedankt voor de reacties. Het probleem is opgelost (eigenlijk niet...) ik ga alle overtollige spullen die ik kreeg terugsturen naar Orange. Ik ga zelfs niet meer bellen - helpt toch niet - en bekijk het nog een tijdje met die nieuwe Tv boxen en neem de kwaliteitsproblemen er maar bij. Lang zal het niet meer duren... Vandaag Fiber - de echte dus - over de vloer gehad en binnenkort via de glasvezel TV kijken en internetten. Daarna mogen ze alles komen opbreken. Het probleem met haperende beelden zit dus wel degelijk bij hen en Telenet en komt via de kabel binnen en heeft dus invloed op internet en TV. Zoals gezegd over en uit. Bedankt nog en groetjes. Ik ben hier weg. 🙂

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Zou wel bellen naar Orange om de stukken terug te sturen - je krijgt dan een mail met een label/track nummer voor de retourzending - kwestie dat ze weten vanwaar het komt.  Anders riskeer je nog extra te moeten betalen

Voor de decoder(s) vb Ik wil mijn abonnement(en) opzeggen? | Orange België

Decoder = 200 EUR, modem = 58 EUR  Wat zijn de aangerekende kosten op mijn factuur? | Orange België onder  B. Gefactureerde kosten: materiaal

Success

 

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Nog niks opgelost...dossier is te ingewikkeled geworden vrees ik. Wel al reactie gekregen van iemand van Fiber. Die kende het probleem, eentje dat gamers ook kennen, Latency, vertraging dus en is dus wel degelijk een probleem bij diegene die het signaal uitzendt. Ik heb ze nog een week gegeven om het opgelost te krijgen en anders kijk ik wel eens naar de echte fiber, glasvezel... De kabel komt er eind deze week en aansluiting binnen is gratis of je klant wordt of niet. Dat ga ik dus doen. 🙂 Bedankt voor de goede raad.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen