Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-07-20 22h17
Antwoorden: 10 antwoorden
We ondervonden al meerdere keren dat de programmatie van de digitale tv-gids van Orange niet klopt. De tv-gids zou een bepaald programma moeten opnemen dat bv. om 19u begint. Blijkt dan dat dat absoluut zo niet is.
Ook hebben we het al voor gehad dat een serie in reeks gepland staat, maar dat dan bv. een aflevering niet opgenomen wordt.
Wat ook al voorgekomen is, is dat de programmatie absoluut niet klopt. De tv-gids zegt bv. een bepaalde film op die bepaalde zender, maar dan tonen ze daar een compleet andere film.
Ik zal je zeggen wat het probleem is. Ofwel ligt het aan de software die beide operators gebruiken, maar dat denk ik niet want dan zou dat programma volledig mislopen. Ik denk gewoon dat beiden met een andere fabrikant werken vanwaar ze hun programmalijst vandaan halen. Zo zat ik eens een tijd bij Proximus en kreeg ik op die balk de samenvatting te lezen van jaren geleden; Toen ik belde naar Proximus
zeiden ze me dat ze dit van de leverancier zo kregen. En ik zei achteraf dat dit gelogen was, want mijn moeder heeft Telenet en daar was die lijst ok. Dus als ik hier te veel fouten ondervind zal ik ook weer vlug naar Telenet zijn. Want voor voetbal ben je dan geactiveerd zogezegd. Tot dat je kijkt. Vrijdag was ik al 15 min. van die match kwijt en gisteren moest ik weer 2 maal op die rode knop duwen. Wat een survice is dat hier. In plaats van de goedkoopste word het hier de duurst binnen kort als je dat voetbal neemt.
@Anonymous kan zeker geen kwaad hoor. Ik betwijfel ook of dit iets is wat direct kan worden nagezien. Denk ook dat de programmatie bij Orange in house wordt gedaan en niet zoals Telenet bij de Medialaan. Maar heel complex moet het mij niet lijken als je alles zou resetten?
vrees als de bron van de EPG bij orange niet snel genoeg update's krijgt of orange niet snel update's doorvoert naar de ontvangers dat deze problemen blijven,
zo was er vrijdagavond op vier ook een aanpassing van de EPG en bij telenet was die zelf niet doorgevoerd, dan moet dit bij orange ook al niet goed gaan,
zijn de zenders dat de juiste info moeten doorgeven aan de providers, bij telenet word er paar keer per dag een update doorgevoerd naar de EPG zodat dit s'nachts, s'morgens en s'middags de update word doorgevoerd,
hoe dit bij orange zit hebben we het raden naar 😉 kennelijk veel minder.
Ik ga Orange er blijven mee lastig vallen tot het voor iedereen is opgelost. 😉😁
*to be continued*
@Amaury_R goedemorgen,
wij hier ook hetzelfde probleem.
Kijken nu eens extra alles na, deze week weer gebeurd nieuwe programma's
oude weg dus opnameloopt fout!
Via instellingen heb ik nu de uren aangepast van voor en
na misschien al een kleine hulp. Ja kan 60 minuten langer opnemen.
Heel vervelend is het.