annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vertraging op beelden

Topic gestart op: 25-04-24 22h47

Antwoorden: 2 antwoorden

Reno8340
Aspirant verkenner

Vertraging op beelden

Hallo, ik heb sinds 2 maanden een nieuwe Samsung Neo Qled 65inch en merk vaak vertraging op bv voetbal/wielrennen maar ook gewone programma's en wazige beelden. Bij opgenomen programma's op de orange decoder valt het nog meer op. Ik heb al de laatste nieuwe decoder sinds enkele weken, een nieuwe modem met versterker en alle kabels vervangen en al 2x op afstand de tv laten overnemen om de instellingen te bekijken. Ben zo wat einde raad.. tips? Iemand?

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
RPhil29
Gewaardeerd verkenner

@Reno8340 Dit kan misschien te maken hebben met de frame rate instelling? Dit zou normaal gezien best op 50fps staan. 

Bij live tv heb ik geen problemen, maar ik vind het beeld bij opnames ook niet vloeiend. Aangezien die opnames ergens op een server van Orange bewaard worden, vermoed ik dat daar het probleem ligt. Als ik opnames bekijk, heb ik het gevoel dat de beelden ook een klein tikkeltjes haperen. Zeker bij voetbal is dat duidelijk(er) te zien. Maar men is hier bij mij al eens langsgeweest, maar kon er weinig aan doen. Ik denk dus dat het probleem echt bij Orange ligt (maar gek genoeg zie ik weinig klachten van andere mensen). 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk niet dat je hier een oplossing zult vinden @Reno8340 

Opnames komen toe via internet (IPTV), rechstreeks gaat via de coax, internet via coax en modem

Je hebt alle kabels vervangen en terug goed ingestoken (hdmi = high speed with internet - niet dure te vinden in de Action)

Je kunt misschien ook een andere HDMI port op je TV testen

Is de decoder vervangen geweest ?  Kun je even met een andere TV proberen ?

Kan ook een probleem zijn met de coax kabel.  Kabel zelf intern of signaal toevoer.

Is de coax van je TV aangesloten op een aansluiting van 4 db op je NIU ?

Ik merk dat probleem persoonlijk niet - maar zou het niet graag hebben

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen