annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom is RAI UNO verdwenen uit de zenderlijst?

Topic gestart op: 27-01-22 16h27

Antwoorden: 7 antwoorden

Peveer
Ervaren verkenner

Waarom is RAI UNO verdwenen uit de zenderlijst?

Oorspronkelijk waren er 2 Italiaanstalige zenders opgenomen in de lijst.

Eerst is Mediaset verdwenen, en recent is RAI UNO verdwenen. Dat terwijl de maandprijs voor TV stijgt vanaf januari.
En dat in alle stilzwijgen!

Welke vooruitzichten zijn er om terug Italiaans te kijken?

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
Wizzyzippy
Ervaren verkenner

Rai Uno heeft de afgelopen maanden wijzigingen doorgevoerd op hun internationaal signaal dat volledig in Europa te ontvangen is. De SD-versie is stopgezet en men kan enkel nog de HD-versies bekijken. Hoewel de SD-versie stukken goedkoper is om op de kabel te krijgen, is de HD-variant dat niet. Rai vroeg meteen ook veel meer om dat signaal via Orange op de kabel te brengen. Bij TvVlaanderen zijn alle RAI-kanalen dan ook sinds 4 januari in full HD te bekijken. Bij Telenet is de RAI ook nog beschikbaar. Hoewel RAI veelvuldig bekeken wordt in Vlaanderen, zal het aan Orange zal liggen of zij bereid zijn de extra kosten te betalen om RAI opnieuw op de kabel te brengen. De Italiaanse omroep is één van de dure vogels in Europe wat betreft hun signaal uit te zenden. Uiteindelijk ligt het besluit bij Orange of zij al dan niet bereid zijn om hiervoor extra te betalen. Online zijn er genoeg websites waar je naar de RAI kan kijken.

ambiorix1
Ervaren verkenner

In feite af het dan een SD versie is maakt dit niet veel verschil uit in beeld kwaliteit als je tv groot genoeg is. Ik heb er nu wel één van meer 164, maar vroeger bij Belgacom zag ik nauwelijks verschil tussen SD en HD en ik had zeker geen bril nodig om dit waar te nemen. Daar bij ik zij dagelijks nog 10 tallen Spaans een en Italiaanse zenders, dus beide landen hebben meer dan honderden zenders, want dit zijn staats zenders, dus ze kunnen er nog andere uitzenden. Net zoals Duitse zenders daar kan ik 160 van zien, je ziet keuze genoeg.

0 pluimen
Peveer
Ervaren verkenner

Dat kan best zo zijn, maar er is nog altijd een grote interesse groep.

Bijkomend nadeel is dat de RaiPlay app niet werkt in Vlaanderen, omwille van de locatie.

Via welke website kan Rai dan wel live bekeken worden?

0 pluimen
Wizzyzippy
Ervaren verkenner

U hebt een PM.

Leden met de meeste pluimen