Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-09-23 11h48
Antwoorden: 6 antwoorden
Gisteren wou onze 4K decoder niet meer opstarten. Hij begon telkens automatisch opnieuw zichzelf op te starten. Na een reset kwam ik in een opstartmenu terecht. Enkele opties geprobeerd, maar een herstelling naar de fabrieksinstelling was onvermijdelijk. Na alles opnieuw te hebben ingesteld (dat ding is ongelooflijk traag...), bleken 90% van de zenders enkel een zwart beeld te vertonen (ook geen geluid). Enkel de zenders die gelinkt zijn met VRT (dus ook Canvas bijv.) werken wel. Bij het zoeken naar de zenders kreeg ik nochtans dat er 95 zenders conform waren... Nogmaals een reset uitgevoerd, kabels gecontroleerd,... maar telkens zonder resultaat. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn alvorens ik de klantendienst van Orange contacteer, die mij 100% zeker weeral gaan zeggen dat ik moet resetten, de kabels controleren,... Elke keer drijven ze mij een beetje korter naar de overgang naar een andere provider. Alvast bedankt aan degenen die mij kunnen helpen.
Ondertussen heeft Orange het nagelaten van mij terug te contacteren. Die klantendienst is echt rampzalig. Ondertussen 2 weken zonder tv. Ik geef ze nog tot maandag de kans, dinsdag zal het een niet zo vriendelijk telefoontje van mij in hun richting zijn.
@peetek een goedemorgen,
dit is zeker niet fijn als je de HDMI kabel eens rechtstreeks op tv insteekt?
Proberen waard toch?
Ik heb dat ooit gelezen maar weet niet meer waar. 🤔
Succes.
Dag Josette,
De HDMI-kabel steekt constant rechtstreeks op de tv, dus ik denk niet dat dit het probleem zal zijn. Toch bedankt voor de tip!
Momenteel ben ik nog wachtende tot Orange mij terug contacteert...
Mvg
Bedankt Gregory!
Vandaag nog enkele pogingen ondernomen. Reset, van de stroom, kabels nagekeken, ... maar zonder resultaat. Enkel de VRT-gelinkte zenders blijven werken, wat toch wel raar is. Ondertussen reeds contact opgenomen met Orange, ze gaan mij binnen de 5 werkdagen contacteren. Ik hoop niet dat ze dan opnieuw gaan beginnen met resetten, van de stroom halen, kabels nakijken,...