annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ondertiteling op BBC Entertainment en BBC First

Topic gestart op: 22-12-20 16h29

Antwoorden: 9 antwoorden

taila
Gewaardeerd verkenner

ondertiteling op BBC Entertainment en BBC First

Hallo,

Hoe komt het dat de ondertiteling op 1 van bovenstaande zenders ofwel:

- wegvalt, dus geen ondertitels meer te krijgen ook niet als je ze opnieuw instelt, enkel als de decoder van het net wordt gehaald

- de ondertitels van bovenstaande zenders meegaan naar een andere zender zoals bv Zes, VTM, CAZ, ...

Dit is allebei verschrikkelijk irritant en wanneer je bovenstaande zenders achterwege laat en je wil kijken naar een andere zender en de ondertiteling interfereert met deze van de zender waarnaar je kijkt, dan is dit eigenlijk nog irritanter.

Kan hier iets aan gedaan worden.

Labels (1)
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@taila  de zenders die je benoemd schijnen nog al problemen te hebben gehad met hun ondertitels. Dit kan er dus in resulteren dat de problemen nog niet geheel opgelost zijn aan de BBC kant. Ik zeg daar wel bij dat ik niet zeker ben of deze problemen er nog zijn of inmiddels opgelost zijn , het heeft niks met Orange zelf te maken dar er problemen bij de BBC zijn. Het zou dus ook perfect kunnen zijn dat de BBC zijn problemen heeft kunnen oplossen. 

Wat je kan doen is eens je decoder resetten let hierbij wel op dat je behoud van opnames kiest anders ben je deze kwijt. 

Het probleem dat je beschrijft dat de ondertiteling mee verhuisd naar een andere zender als je zapt lijkt wel op inbranding. Net als een pc scherm waar je letters ingebrand kunnen zijn of worden. Je kan hiervoor eens proberen je HDMI kabel in een andere HDMI poort te steken van je tv. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
taila
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 dat de ondertitels wegvallen kan ik eventueel nog geloven dat het aan BBC ligt (alhoewel), dat de ondertitels meegaan naar een andere zender niet.

Trouwens uw antwoord van de 'inbranding' kan ook niet kloppen want de ondertitels blijven dus gewoon het programma volgen, alleen op een andere zender. De ondertitels veranderen correct naar gelang het programma verloopt. Ik kan dus maw naar Magnum PI kijken met ondertitels, samen met ondertitels van bv Downton Abbey en dit ook meevolgen. Als ik dan terugswitch naar BBC heb ik zogezegd niks gemist behalve het beeld. Dit kan enkel aan de decoder liggen mijn insziens.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@taila zoals je het nu uitlegt inderdaad is het geen inbranding. Dacht echt dat je de letters op het beeld zag staan en dat deze dus niet meer bewogen dus dan is het geen inbranding. Dat kan aan de decoder liggen maar ik kan je decoder niet zien natuurlijk. Als je de HDMI kabel in een andere HDMI poort steekt heb je dan nog altijd hetzelfde probleem ? Je kan het eens proberen misschien ligt het aan je HDMI kabel zelf. Ik probeer zoveel mogelijk hier online te doen voor je hoeft te bellen met de klantendienst. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
taila
Gewaardeerd verkenner

@patrick2ja is nog maar onlangs begonnen, nadat de ondertitels niet meer synchroon liepen met het programma en dat de ondertitels zo vlug verdwenen. (Dit was blijkbaar wel eigen aan BBC als ik het hier zo lees). Van zodra de ondertitels weer de normale duur verschenen was het volgende probleem dat ze ofwel helemaal niet meer verschijnen en/of meegaan naar een andere zender.

Trouwens wanneer ik de decoder van de netspanning haal, 10 sec wacht en terug inplug, dan is het probleem van de baan voor onbepaalde duur. Kan lang zijn, kan kort zijn.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen