annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

tv box bedienen met afstandsbediening tv

Topic gestart op: 10-06-23 16h54

Antwoorden: 5 antwoorden

Dimitri24
Gewaardeerd verkenner

tv box bedienen met afstandsbediening tv

kan ik mijn afstandsbediening van de tv gebruiken om de tv box te bedienen?

Heb een Sony tv.

Bij de oude decoder is dit gelukt.

de tv herkend het modelnummer niet echt.

 

alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @Dimitri24 ,

Het is normaal de bedoeling dat de Orange afstandsbediening wordt ingesteld zodat je uw TV kunt bedienen (volume, HDMI kanaal wisselen, aan/uit) en niet omgekeerd. Indien je de nieuwe TV box hebt kun je dit zelf instellen door te drukken op het oranje vierkantje, helemaal links naar instellingen, dan systeem en afstandsbediening instellen (denk ik)...

Als, en ik zeg wel als, jouw tv hiermee overweg kan, dan kun je in principe ook je afstandsbediening van je TV gebruiken om de TV box te bedienen. Ik kan dit met mijn Philips TV en heb hiervoor de "easy link" en HDMI-CEC optie moeten aanzetten in de instellingen van mijn TV. Bij iedere TV noemt dit anders en het is soms zoeken om dit werkende te krijgen. Daarom dat er ook aangeraden wordt om de afstandsbediening van de Orange TV box te gebruiken, omdat deze alle functies bevat die je nodig hebt om TV te kunnen kijken en volume aan te passen en dergelijke.

Uitleg over HDMI-CEC en easy link: https://fwd.nl/beeld/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/ 

0 pluimen
Dimitri24
Gewaardeerd verkenner

Beste

 

toch raar dat opnemen Enzo wel werkt via de afstandsbediening van de tv.

mijn kennis is te beperkt om het te begrijpen denk ik.

nog eens bedankt voor de hulp

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk niet dat dit zal werken, @Dimitri24 

De afstandsbediening van mijn Sony werkt met infrarood

Deze van de decoder met bluetooth - vandaar dat je hem ook in een kast kunt zetten.

Als je decoder je TV kent, zal de afstandsbediening  van de decoder ook infrarood uitzenden

Werkt omgekeerd.  Je kunt met de afstandsbediening van de decoder 

  • TV aan/uit
  • TV input source kiezen
  • TV volume regelen
0 pluimen
Dimitri24
Gewaardeerd verkenner

Beste,

Bedankt voor je reactie.

op zich werkt het wel tv gids , menu en vol kan ik bedienen enkel channel + - en nummeriek  kan ik niet bedienen op mijn sony afstandsbediening.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen