annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge modus voor en nadelen

Topic gestart op: 02-11-21 09h43

Antwoorden: 6 antwoorden

Gino123456
Ervaren verkenner

Bridge modus voor en nadelen

Ik wil graag weten of bridge modus een voordeel bied in mijn situatie. 
-de Modem is in Bridge mode: daarop is de tp link deco aangesloten en daarop is een utp hub aangesloten. Wat naar mijn digibox en pc gaat. Op de hub wou ik nog een Voip telefoon aansluiten van een andere provider. 
bied bridge mode veel voordelen ik hoorde iets van geen dubbele nat 

Labels (3)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
luukske
Ervaren verkenner

Voordeel van het modem in bridge is inderdaad geen dubbele NAT en alle settings die je kunt ingeven in je eigen router. 
Er is eigenlijk maar 1 nadeel en dat is het extra stroomverbruik van een extra toestel.

voor wat betreft je VOIP toestel: Dit kan zonder problemen op je router worden aangesloten. Wel of geen bridge mode gaat hier niet veel invloed op hebben, hoogstens een klein beetje extra vertraging in de datapaketten in het geval van niet bridging.

 

0 pluimen
Gino123456
Ervaren verkenner

Bedankt, momenteel heb ik de volgende configuratie in gedachten. de Orange modem in Bridge mode zetten hier dan de Tp link deco m5 als router functie aanhangen en Aan de deco m 5 dan een 8 poort switch hangen. 

op lan 1 van de 8 poort switch wil ik dan Nog een 4 poort switch hangen die in de woonkamer komt voor de ,tv en decoder,playstation

-Lan 2 8 poort switch is de voip telefoon.

lan 3 8 poort switch is de philips verlichting 

Heeft het een groot voordeel om geen dubbele nat te hebben en de modem in bridge modus te zetten ? Wat zou je in mijn geval doen.

 

0 pluimen
luukske
Ervaren verkenner

In bridge mode zetten. Dan kun je alle instellingen in je eigen router doen. Dat is het gemakkelijkst.

(zo heb ik het thuis zelf ook gedaan) 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Gino123456  

Je hebt dit topic gemaakt naar aanleiding van je eerste topic ? Dan had je beter al deze informatie bij elkaar gezet in één topic want nu heb je eigenlijk twee keer hetzelfde gevraagd in twee topics. Zo is het een beetje verwarrend natuurlijk voor ons. 

Je wil dus eigenlijk een provider hebben die in Frankrijk zit en die wil je hier aansluiten voor je vaste lijn. Daarnaast wil je dat alles werkt via de Orange modem om op die manier je VOIP toestel te gebruiken. Ik zelf vermoed dat dit niet gaat werken. Je hebt zo ie zo een nummer nodig dat hier moet werken maar de regelgeving is wel dat dit nummer in België uitgegeven is dit ook voor de hulpdiensten. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen