Pisteur confirmé
•
3 messages
Easy Internet @ Home: Modem error
Beste community,
Enkele dagen geleden heb ik een FlyBox modem aangeschaft met bijhorend abonnement. Ook een SIM kaartje werd geactiveerd en in mijn modem gestopt. Na deze modem thuis aangesloten te hebben en een dag wachten, lijkt alles in orde te zijn, maar kan ik toch niet surfen.
Op de modem webconfiguratie pagina staat dat ik geconnecteerd ben, inclusief verstreken tijd en enkele mb's aan verbruikte data.
Wanneer ik een webpagina bezoek krijg ik echter steevast de pagina https://denial.orange.be/not_modem te zien, waarop vermeld staat dat de SIM kaart niet kan gebruikt worden in het apparaat.
Vandaag ben ik op aanraden van de support dienst van orange terug naar het orange center gegaan waar vervolgens een nieuwe SIM geïnstalleerd is geweest. Na enkele uren wachten thuis sprong de 4g indicator op de modem weer van rood naar blauw en was er connectie. Hetzelfde probleem doet zich echter nog steeds voor op alle gebruikerstoestellen!
Suggesties?
Anonymous User
4.4K messages
il y a 7 ans
Ik denk dat er iets mis is met de modem zelf. Want je kan daar eender welke simkaart insteken, dat werkt altijd.
Toen ik overschakelde naar Easy Internet@home heb ik twee dagen moeten wachten op activatie van m'n Orange simkaart. Ik had er toen mijn BASE simkaart ingestoken en ik had gewoon internet. Probeer eens een andere simkaart en test het eens?
3
WtrFnt
Apprenti pisteur
•
2 messages
il y a 7 ans
Ik heb sinds zaterdag eveneens reen Flybox en heb hetzelfde probleem. De Flybox zelf geeft aan dat hij verbinding heeft (blauwe LED, geconnecteerd volgens gebruikersinterface) maar bij het surfen kom ik steeds op de denial.orange.be-pagina uit. Na wat google-opzoekingen blijkt dit de pagina te zijn waarnaar het orange-netwerk je stuurt indien je een easy internet@home-simkaart probeert in een ander toestel dan de flybox te gebruiken. Het probleem is dus dat het Orange netwerk de combinatie SIM-kaart en Flybox niet erkent en daardoor blokkeert.
Ik heb alvast de volgende oplossingen (zonder succes) uitgeprobeerd:
- Instellingen modem 'tweaken' (fixed 4G,...);
- SIM-kaart opnieuw activeren via klantenzone;
- Nieuwe (geactiveerde) SIM-kaart;
- Nieuwe flybox.
Zoals gezegd, geen enkele van deze opties werkt. Het probleem ligt dus echt wel bij het Orange netwerk (de eigen beveiligingen blokkeert ook correcte combinaties van modem+SIM-kaart tegen).
Ik hoop alvast op een spoedige oplossing aangezien we gepland hadden de flybox mee te nemen op onze aanstaande vakantie...
1 pièce jointe
Orange probleem modem 1.JPG
5
jeroenbollen
Pisteur expérimenté
•
12 messages
il y a 5 ans
29/01/2020 12u30: Flybox (type 1 met antennes) werkt plots nietsmeer: Melding: Deze SIM kaart kan niet worden gebruikt in dit toestel. Raar, want heb nooit de SIMkaart vervangen, zit er al 4 jaar in. 100% ontvangst en 100M wifi maar geen internet. SIMfout! Graag een oplossing Orange!
4
0