Profil de john_snow12345

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

samedi 11 août 2018 19:31

Easy Internet @ Home: Modem error

Beste community,

Enkele dagen geleden heb ik een FlyBox modem aangeschaft met bijhorend abonnement. Ook een SIM kaartje werd geactiveerd en in mijn modem gestopt. Na deze modem thuis aangesloten te hebben en een dag wachten, lijkt alles in orde te zijn, maar kan ik toch niet surfen.

Op de modem webconfiguratie pagina staat dat ik geconnecteerd ben, inclusief verstreken tijd en enkele mb's aan verbruikte data.

Wanneer ik een webpagina bezoek krijg ik echter steevast de pagina https://denial.orange.be/not_modem te zien, waarop vermeld staat dat de SIM kaart niet kan gebruikt worden in het apparaat.

Vandaag ben ik op aanraden van de support dienst van orange terug naar het orange center gegaan waar vervolgens een nieuwe SIM geïnstalleerd is geweest. Na enkele uren wachten thuis sprong de 4g indicator op de modem weer van rood naar blauw en was er connectie. Hetzelfde probleem doet zich echter nog steeds voor op alle gebruikerstoestellen!

Suggesties?

4.4K  messages

il y a 7 ans

Ik denk dat er iets mis is met de modem zelf. Want je kan daar eender welke simkaart insteken, dat werkt altijd.
Toen ik overschakelde naar Easy Internet@home heb ik twee dagen moeten wachten op activatie van m'n Orange simkaart. Ik had er toen mijn BASE simkaart ingestoken en ik had gewoon internet. Probeer eens een andere simkaart en test het eens?

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

Ik heb de orange SIM verwijderd en deze van mijn gsm erin gestoken. Na het ingeven van de pincode via de webinterface werkte alles naar behoren en kon ik surfen. Het lijkt dus wel degelijk aan de orange SIM kaart te liggen?

 

4.4K  messages

Ik denk dat je beter terug naar de Orange winkel gaat en uitlegt dat er echt toch iets mis is met de simkaart.
Leg uit dat een andere simkaart wel werkt in de modem en de orange simkaart niet werkt.

Je moet eigenlijk een orange simkaart hebben specifiek voor je modem. Waar je niet mee kan bellen, maar die enkel dient om op internet te gaan via die modem.

Vervelend dat je dit meemaakt, want het is eigenlijk wel een goed produkt. Ik ben er zeer tevreden van.

Hopelijk is het vlug opgelost en kan je surfen.

Succes

 

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

Ik heb juist een e-mail gehad waarmee ik mij heb geregistreerd in de klantenzone. Hier zie ik wat verwarrende zaken staan onder de rubriek "Overzicht > Resterend verbruik":

Easy Internet atHome
0493 xx xx xx
Verbruik van 15/7/2018 tot 14/8/2018

Buiten abonnement Update 12/08/2018 20:38
Verbruikt 0,00 €
Wordt toegevoegd aan je volgende factuur op 14/8/2018
 
Het lijkt erop dat morgen, 14 augustus een speciale dag is voor orange? Onder de rubriek "Mijn tariefplan" staat echter wel de correcte datum:
 
Easy Internet atHome | 0493 xx xx xx
Start datum : 09/08/2018 | Contractduur : 12 maand
 

Is het mogelijk dat hier een verschil zit tussen de start datum en de datum waarop mijn verbinding actief is? In de Orange winkel vertelden ze me dat alles de dag na aankoop zou geactiveerd zijn.

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

il y a 7 ans

Ik heb sinds zaterdag eveneens reen Flybox en heb hetzelfde probleem. De Flybox zelf geeft aan dat hij verbinding heeft (blauwe LED, geconnecteerd volgens gebruikersinterface) maar bij het surfen kom ik steeds op de denial.orange.be-pagina uit. Na wat google-opzoekingen blijkt dit de pagina te zijn waarnaar het orange-netwerk je stuurt indien je een easy internet@home-simkaart probeert in een ander toestel dan de flybox te gebruiken. Het probleem is dus dat het Orange netwerk de combinatie SIM-kaart en Flybox niet erkent en daardoor blokkeert.

 

Ik heb alvast de volgende oplossingen (zonder succes) uitgeprobeerd:

- Instellingen modem 'tweaken' (fixed 4G,...);

- SIM-kaart opnieuw activeren via klantenzone;

- Nieuwe (geactiveerde) SIM-kaart;

- Nieuwe flybox.

Zoals gezegd, geen enkele van deze opties werkt. Het probleem ligt dus echt wel bij het Orange netwerk (de eigen beveiligingen blokkeert ook correcte combinaties van modem+SIM-kaart tegen).

 

Ik hoop alvast op een spoedige oplossing aangezien we gepland hadden de flybox mee te nemen op onze aanstaande vakantie...

 

 

 

1 pièce jointe

4.4K  messages

alle dat is echt wel vervelend.

Bij mij werkt dit perfect. Misschien samen eens de instellingen bekijken? Misschien staat het bij mij toch iets anders ingesteld dan bij jullie? Ik zou het anders niet echt weten eigenlijk.

Het is het proberen waard hé.

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

Ter informatie, bij mij is dit (na vele contactnames met de klantendienst van Orange) opgelost geraakt. Het bleek iets verkeerd stond in mijn profiel bij Orange. Een eenvoudig administratief probleem dus bij Orange zelf.

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

Handig! Bedankt 🙂

Sage

 • 

7.2K  messages


@Md1  schreef:

Handig! Bedankt 🙂


Mag ik vragen naar waar of wat je refereert? Is steeds een pak gemakkelijker om hier de zaak een beetje te kunnen opvolgen.

Ook voor andere Tribers die een oplossing zoeken. Ze zien dat jij met iets geholpen bent, maar met wat? Want dat is één van de kerndoelen van dit forum: Men post hier een probleem en als alles goed gaat krijgt dit probleem een oplossing. Het doel hiervan is niet alleen die ene Triber te helpen, maar ook alle anderen die een gelijkaardig probleem hebben, die kunnen dan meteen zien hoe het opgelost werd.

Sage

 • 

7.2K  messages

Misschien nog eens een algemene oproep aan iedereen, alle Tribers: wanneer je iets post dat betrekking heeft op iets anders, vermeld dan aub die referte of die persoon. Zo kan iedereen begrijpen waarover het gaat en de link leggen.

Zoniet staat binnen de kortste keren Tribe vol met nietszeggende berichten waar geen kat nog iets aan heeft ...

 

Pisteur expérimenté

 • 

12  messages

il y a 5 ans

29/01/2020 12u30: Flybox (type 1 met antennes) werkt plots nietsmeer: Melding: Deze SIM kaart kan niet worden gebruikt in dit toestel. Raar, want heb nooit de SIMkaart vervangen, zit er al 4 jaar in. 100% ontvangst en 100M wifi maar geen internet. SIMfout! Graag een oplossing Orange!

Sage

 • 

7.2K  messages


@jeroenbollen  schreef:

29/01/2020 12u30: Flybox (type 1 met antennes) werkt plots nietsmeer: Melding: Deze SIM kaart kan niet worden gebruikt in dit toestel. Raar, want heb nooit de SIMkaart vervangen, zit er al 4 jaar in. 100% ontvangst en 100M wifi maar geen internet. SIMfout! Graag een oplossing Orange!


Heb je de klantendienst reeds gecontacteerd? Wij zijn Orange niet, wij zijn ook gewone klanten ...

Wat wel zou kunnen is dat iemand anders met eenzelfde type FlyBox een gelijkaardig probleem heeft (gehad). In dat geval kan die persoon u ook de nodige info bezorgen.

Sage

 • 

7.2K  messages

@jeroenbollen 

Tussen haakjes heb je de windows truc al toegepast? Heel de boel eens uitschakelen, zonder stroom zetten gedurende 10 minuutjes en dan alles terug opstarten?

Bill Gates heeft dat uitgevonden en raar maar waar werkt dat nogal dikwijls ...

Pisteur expérimenté

 • 

12  messages

Update 30/01/2020: Mijn Flybox werkt weer. Nieuwe SIM kaart gehaald bij een Orange verkooppunt. Toch jammer dat niemand mij kon helpen of te weinig kennis had als je naar een Orange call center belt? 

Sage

 • 

7.2K  messages


@jeroenbollen  schreef:

Update 30/01/2020: Mijn Flybox werkt weer. Nieuwe SIM kaart gehaald bij een Orange verkooppunt. Toch jammer dat niemand mij kon helpen of te weinig kennis had als je naar een Orange call center belt? 


Dat is inderdaad vervelend en een oud zeer. Een van de redenen is dat helpdeskmedewerker niet echt een aanlokkelijke job is (steeds boze mensen aan de lijn ...) waardoor ervaren en goed opgeleide personen de overstap maken naar andere jobs. Of naar helpdesk hoger niveau dat niet (of minder) rechtstreeks met de klant in contact komt.

Loading...