Pisteur confirmé
•
19 messages
Fiber
Nu zijn ze hier in Aartselaar bezig met overal fiber te liggen met Fiberklaar. Maar Orange werkt dan samen met Fluvius. Het kan toch niet zijn dat Fluvius achteraf alles terug gaat open breken voor nog ne kabel te steken en alle huizen /appartementen een 2de maal aan te sluiten?
Case321
Pisteur vétéran
•
46 messages
il y a 2 ans
Dat kan, hier in Destelbergen hetzelfde. Maar hopelijk zit er toch één verstandig iemand aan de ronde tafel en zal het mogelijk zijn dat Orange de fiber van Fiberklaar gebruikt zoals nu dat Orange de coax van Telenet gebruikt.
Ik laat alles gratis installeren, de fiber onder de oprit en een leeg bakje in de garage. We zien dan wel wat de toekomst brengt gezien ik heel tevreden ben over Orange en 150 Mbps meer dan voldoende is om mijn series in 4K te streamen 😉.
0
0
Helen1
Guerisseur expérimenté
•
528 messages
il y a 2 ans
@TimT89 Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk ja. Waar ik woon hebben ze voor telenet 1 x de stoep open gebroken, voor proximus,.... dus de kans zit er groot in vrees ik. Maar om zeker te zijn kun je naar de gemeentehuis gaan en het daar vragen. Ook weet je dan eventueel een datum, waar precies, enz.
Ik hoop dat dit een beetje helpt en aansluit bij de andere antwoorden?
Normalieter steken ze een brief in je bus als ze werken gaan doen.
Succes
Mvg
0
0
rafb
Pisteur confirmé
•
5 messages
il y a 2 ans
Wellicht niet, in een beperkt aantal verstedelijkte regio's steekt Telenet/Fluvius tijdens de Fiberklaar-werken reeds (zwarte) wachtbuizen in de grond (die worden voorlopig nog niet gebruikt). In andere regio's gebeurt dat niet en komt er geen tweede fibernetwerk. Er is veel kans dat Orange nog zeer lang haar diensten via coaxkabel blijft aanbieden tot op het moment dat ze veel klanten beginnen te verliezen aan de fiberproviders die stabieler internet met hogere upload kunnen aanbieden.
Op dat moment zal het voor Orange commercieel interessant zijn om een deal te sluiten met Fiberklaar en ook diensten via die fiber te beginnen aanbieden.
Laat zeker de gratis aansluiting plaatsen, het is vandaag onduidelijk wat de plannen van Orange zijn.
4
fregilcy
Apprenti guérisseur
•
225 messages
il y a 2 ans
Ik denk dat via een glasvezel kabel iedereen kan bediend worden, en Orange en andere kleinere providers kunnen later daarop inschrijven of een huur betalen voor het gebruik ervan, dat is de handel in kabelgebruik -, voor mij hoeft het niet alles werkt voorlopig prima, voor bedrijven is dat weer andere koek die hebben soms nood aan heel grote volumes data en snel, maar voor de gewone gebruiker gaat het messchien goekoper worden op de gewone kabel, wie weet ? we blijven dromen.
1
0
Helen1
Guerisseur expérimenté
•
528 messages
il y a 2 ans
@TimT89
In Aarschot hebben ze overal nieuwe kabels gelegd maar ik moest toestemming geven of ze het mochten plaatsen dn waar. Toestemming geven, welja...... ik heb gezegd dat ze het bij de andere kabels moesten zetten die verschuild zijn onder een luiffel.
Ze hadden de voetpaden wel opengemaakt maar dat was op 1 dag per plek gedaan en stapsgewijs.
Mvg
0
0
digiboy40
Apprenti guérisseur
•
176 messages
il y a 2 ans
Enkel PROXIMUS legt FIBER aan tot IN DE WONING. Telenet/Orange heeft enkel fiber op de straat tot aan de aansluitkasten. Vanaf daar vertrekt een "ouderwetse" coaxkabel naar de woning
5
0
digiboy40
Apprenti guérisseur
•
176 messages
il y a 2 ans
De coaxkabel heeft vooral de lage upload als nadeel. Bij Fiber is dit onbeperkt. Het heeft geen zin om fiber op straat aan te leggen en met een coax aan te sluiten in de woning: je verliest alle voordelen van fiber!
1
0
fregilcy
Apprenti guérisseur
•
225 messages
il y a 2 ans
Bij ons heeft met de fiber gelegd maar geen aansluitingen in de huizen dat komt later eerst de kabel leggen, maar voor mij werkt alles prima met gewone kabel, ik kan naar alles kijken wat ik wil en dat is dus prima. De snelheid voor hetgeen ik doe is goed dus ik maak mij geen zorgen er wordt nergens iets over gezegd zo snel zal het dus nog niet veranderen Orange zal toch proberen om de klanten te houden dus afwachten maar.
0
0
fregilcy
Apprenti guérisseur
•
225 messages
il y a 2 ans
ondertussen hebben we al de kans van Orange gekregen, om snellere data verbinding krijgen enz. Dus Orange blijft niet achter, maar zoals zo dikwijls, voor de gewone gebruiker, is 150Mbps goed en voldoende . natuurlijk grote gamers en bedrijven en winkels zijn een andere zaak maar voor de meeste mensen is dat zeker genoeg maar iedereen is vrij om een groter abonnement te nemen, maar ik denk dat het voor veel mensen iets is van ik heb nu fiber en ik heb het nu sneller enz; tis zoals een grote auto niet iedereen heeft hem nodig maar het staat wel leuk en laat ook de standing zien, gelukkig is iedereen vrij en moet zijn eigen keuze maken; en laat ieder nadenken hoe en wat voor hem het beste is . groetjes
0
0