annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen internet bij ASUS XT9

Topic gestart op: 11-12-23 15h34

Antwoorden: 15 antwoorden

yipg04
Aspirant verkenner

Geen internet bij ASUS XT9

Goeiemiddag allemaal

Ik zit al jaren bij Orange, ik heb vandaag een ASUS XT9 gekocht omdat op zolder van mijn huis nooit wifi heeft. Ik heb de modem in bridge mode gezet zodat er maar 1 router zou zijn en dan de kabel verbonden met poort 4. Dan de nieuwe router op gestart en ik dacht die werkte want hij is verbonden met de modem en stuurt signalen uit maar de signalen hebben geen internet. Zou iemand misschien weten wat het probleem zou zijn? Of misschien een oplossing?

mvg

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Gregory
Wijze
Wijze

Heb ook een Asus - geen xt9, maar systeem allemaal hetzelfde

Als je de modem in bridge staat moet je de asus in router mode zetten 

Denk dat je met een kabel naar de web interface van de asus moet gaan.  192.168.50.1

Daar kun je alles doen

Je kunt ook de orange modem niet in bridge zetten en de wifi op de orange modem uitzetten

Dan zet je de asus in access point mode met wifi op de orange modem uit- en daar activeer je de wifi

Als je een bekabelde verbinding hebt kun  je er ook nog andere asus bij zetten.  Dan profiteer je van een mesh netwerk.  Kunt evt asus xd4 (dual band) toevoegen.  Zet de backhaul op kabel en niet op wifi

Ik heb twee xd4 in access point mode en mesh.  Vroeger in bridge gezet, maar dan heb ik er 3 nodig ipv 2

hier wat over oa asus Dong Knows Tech - And THAT's Good for YOU!

Dat zijn de xd4 Asus ZenWiFi AX Mini XD4 Review: A Complete AiMesh System | Dong Knows Tech

En hier wat van de xt9 Asus ZenWiFi XT9: The XT8's Better Variant | Dong Knows Tech

ps - als je woonst bekabeld is, zijn 2 of 3 xd4 voldoende - ook wifi 6, kleiner en goedkoper

 

yipg04
Aspirant verkenner

Ik heb de fout gevonden, mijn modem geeft geen lan. Ik heb juist mn laptop aangesloten aan de lan op de modem en ik kreeg niks van internet. Weet u het nummer dat ik moet bellen voor dees te laten fixen??

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb je de laptop aangesloten op de Orange modem - die mag niet bridge staan

Verder, als je de bridge mode afzet moet je die terug opstarten.  Duurt wel even eer de modem een Wan-IP adres krijgt.  Kun  je aan de LEDs zien wanneer die on-line is

En ook, eer je de modem  in bridge zette had die toch wel lan, of niet

Zou dit eerst eens bezien

Je kunt naar de 5000 bellen, maar de modem mag niet in bridge staan.  Als die in bridge staat krijg je gaan support

0 pluimen
yipg04
Aspirant verkenner

Ik heb mijn modem sinds gisteren al uit bridge gezet omdat we anders niks van wifi hadden. Dus toen ik vandaag ging testen met proberen heb ik alles gereset. Modem en Router. Na weer complete reset van alles had ik eerst mijn laptop in LAN 1 gestoken en had geen internet, dan in lan 4 en ook geen internet. Ik heb dan alles ingesteld zoals gewoonlijk en in bridge mode gezet en weer nog steeds geen internet. dus ik denk dat mijn modem gewoon geen lan heeft of misschien is mijn DCHP geblokkeert door Orange, ik heb al mensen gezien hier met het zelfde probleem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen