annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten aangerekend bij een herstelling

Topic gestart op: 29-06-18 18h57

Antwoorden: 5 antwoorden

timst
Aspirant verkenner

Kosten aangerekend bij een herstelling

Deze ochtend het maandelijkse berichtje aangekregen ivm het te betalen factuur van de maand. Het was wel even schrikken dat deze 99euro meer bedroeg dan gewoonlijk!!!

Na het bekijken van mijn gedetailleerde versie werd het al snel duidelijk....

2weken geleden keken we 's avonds tv en was er geen probleem. 's Morgens de dag nadien kreeg ik echter een bibberend beeld. Mijn gewone kabel-tv werkte wel.

Ik bel dus naar Orange met dit probleem. De telefonist doet een paar handelingen ter controle en laat me een reset uitvoeren. Dit zonder enig effect. Ik moest een andere hdmi-kabel proberen. Wederom zonder effect. 

Aangezien onze modem nog geen 2 jaar oud is, kon er een technieker de dag nadien langskomen om deze gratis om te ruilen. Wat me super en snel leek!

De technieker komt langs en ziet inderdaad een bibberend scherm bij de digitale tv en een zuiver beeld als ik enkel kabel-tv gebruik. Hij probeerde een nieuwe modem, maar dit gaf hetzelfde effect. De technieker zijn vervangtv werkte niet. Hij was ook ten einde raad en probeerde een andere hdmi-ingang van de tv met wederom hetzelfde resultaat namelijk een bibberend scherm. 

Toen probeerde hij een scart-kabel en dit lukte wel. Blijkbaar zouden mijn 2 hdmi-ingangen het dezelfde nacht begeven hebben. De technieker ging terug weg en had, zag ik achteraf, mijn hdmi-kabel mee. Maar ja, ik was op dat moment blij dat ik verder geholpen was. 

Ik was blij, zeg ik want nu blijkt die scart-kabel mij 99euro te kosten. Dit zonder dat iemand mij dit op voorhand verteld heeft! De telefonist had dit moeten zeggen alvorens een techieker te sturen. 

Ik ben al een dikke 15 jaar klant, maar zoek er op deze manier een eind achter te zetten.

Labels (2)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Deze ochtend het maandelijkse berichtje aangekregen ivm het te betalen factuur van de maand. Het was wel even schrikken dat deze 99euro meer bedroeg dan gewoonlijk!!!

Na het bekijken van mijn gedetailleerde versie werd het al snel duidelijk....

2weken geleden keken we 's avonds tv en was er geen probleem. 's Morgens de dag nadien kreeg ik echter een bibberend beeld. Mijn gewone kabel-tv werkte wel.

Ik bel dus naar Orange met dit probleem. De telefonist doet een paar handelingen ter controle en laat me een reset uitvoeren. Dit zonder enig effect. Ik moest een andere hdmi-kabel proberen. Wederom zonder effect. 

Aangezien onze modem nog geen 2 jaar oud is, kon er een technieker de dag nadien langskomen om deze gratis om te ruilen. Wat me super en snel leek!

De technieker komt langs en ziet inderdaad een bibberend scherm bij de digitale tv en een zuiver beeld als ik enkel kabel-tv gebruik. Hij probeerde een nieuwe modem, maar dit gaf hetzelfde effect. De technieker zijn vervangtv werkte niet. Hij was ook ten einde raad en probeerde een andere hdmi-ingang van de tv met wederom hetzelfde resultaat namelijk een bibberend scherm. 

Toen probeerde hij een scart-kabel en dit lukte wel. Blijkbaar zouden mijn 2 hdmi-ingangen het dezelfde nacht begeven hebben. De technieker ging terug weg en had, zag ik achteraf, mijn hdmi-kabel mee. Maar ja, ik was op dat moment blij dat ik verder geholpen was. 

Ik was blij, zeg ik want nu blijkt die scart-kabel mij 99euro te kosten. Dit zonder dat iemand mij dit op voorhand verteld heeft! De telefonist had dit moeten zeggen alvorens een techieker te sturen. 

Ik ben al een dikke 15 jaar klant, maar zoek er op deze manier een eind achter te zetten.

Ugh @timst,

 

15 jaar klant!? Dat verdient een indianentooi!

 

Maar nu terug naar de kwestie. Ik - Grote Wijze - raad je aan om wat rookseinen te sturen richting onze klantendienst. Onze Orange-stamleden kunnen een kijkje nemen wat er is gebeurd en de nodige stappen ondernemen.

 

Maar wanhoop niet, beste aspirant verkenner! Waar rook is, is een vredespijp!

 

Totems 🐺 Groet

0 pluimen
freggel
Ervaren verkenner

een scartkabel van €99? amai die is dan wel van goud gemaakt aangezien je al eentje hebt voor €10

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Bij Telenet zijn de kosten, als er een technieker langs komt, ook ten laste van de klant indien het om een probleem buiten Telenet gaat.

Bij Orange zal dit hetzelfde zijn. Maar ze zouden dat wel op voorhand moeten melden.

Het zijn natuurlijk ook de werkuren die je moet betalen van die persoon... Dat is natuurlijk geen vrijwilligerswerk.

0 pluimen
timst
Aspirant verkenner

Ze zouden het inderdaad op voorhand moeten melden! Btw ze hebben onze goede hdmi-kabel mee. 

Bij Telenet betaal je 85euro dacht ik en kan je gratis naar een telenetcenter gaan met je modem. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen