annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange fiber modem vervangen

Topic gestart op: 30-01-22 11h16

Antwoorden: 6 antwoorden

Frank1064
Gewaardeerd verkenner

Orange fiber modem vervangen

Beste, ik zou graag mijn Nokia fiber modem vervangen door mijn eigen router. ik heb gelezen dat het mogelijk is door de orange modem te vervangen met een fiber media converter. (fiber to utp )

Heeft er iemand ervaring mee?

Dank bij voorbaat.

Frank

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Jeroewn
Leidende verkenner

Ik begrijp wat je bedoelt en in principe is het mogelijk. Ik schakel binnenkort over naar RapidXS fiber en zij bieden deze converter aan zodat je je eigen router kan blijven gebruiken. Ik ben wel niet op de hoogte of Orange dit ook doet op hun fibernetwerk. Mag ik even vragen uit nieuwsgierigheid van welke regio je bent? Ik wist niet dat Orange al veel actief was met fiber. Ik heb helaas deze mogelijkheid nog niet.

0 pluimen
Frank1064
Gewaardeerd verkenner

Hier in Genk was er een proefproject via Fluvius en gelukkig woon ik op de juiste straat. Toen kon ik vrijblijvend een fiber aansluiting tot in huis krijgen en dat zelfs zonder kosten. Er is keuze tussen verschillende providers en Orange leek mij de beste keuze. Het is een internet only aansluiting en bijgevolg ben ik cordcutter geworden. Ik heb geprobeerd met een converter maar krijg het niet aan het werken.

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Frank1064 

En hoe zal dit dan je internet binnen trekken? Want je hebt bij Orange geen eigen modem keuze die je kan gebruiken. Je hebt de modem nodig van je provider om het internet binnen te halen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Frank1064
Gewaardeerd verkenner

 De omzetting van fiber naar utp zal door de media converter gebeuren en is mijn asus router zou ik dan de nodig Vlan settings kunnen doen. Nu hangt mij Asus mesh systeem achter de Nokia van Orange.

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen