annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding modem

Topic gestart op: 29-04-22 11h53

Antwoorden: 7 antwoorden

bizlo
Gewaardeerd verkenner

Port forwarding modem

hallo,

Ik heb een probleem met port opening want ik heb dat nodig om poorten te openen op mijn Linux os 

Ik heb verschillende methodes bekeken en gebruikt maar de poorten blijven gesloten bij mij

Ik snap niet echt wat de probleem is want ik wil port opening op mijn pc met ethernet kabel zonder wifi gebruiken.

Labels (2)
7 ANTWOORDEN 7
Pletse
Gewaardeerde genezer

De poort 8080 is gereserveerd voor de Orange modem voor remote access. Dus via je public IP zul je dus poort 8080 niet kunnen gebruiken. Wat je kan doen is een andere poort gebruiken op je public IP adres en deze port forwarden naar jouw intern IP adres van je Linux machine op poort 8080.

Public http://PublicIP:100 naar http://internIP:8080 

Hoeft daarvoor niet poort 100 te zijn, je kan gerust een andere poort kiezen.
Ik heb gemerkt dat ronde getallen zoals 100,200,300 etc vlot te openen zijn en ook werken.

Cdt24801
Wijze
Wijze

Die portforwarding moet je op het routergedeelte van uw combo toestel (dat van Orange dus) instellen.

Je kunt best eens screenshots posten van de instellingen die je daar gedaan hebt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


bizlo
Gewaardeerd verkenner

Hey beste

Ik heb dat zo juist gedaan en nu staat poort 80 voor mij al open maar hoe kan ik elke poort openen of de meeste poorten in 1keer?

Alvast bedankt! 

Cdt24801
Wijze
Wijze

Je kan een range ingeven. Dus van ... tot ...

Je kan ook alles ineens forwarden, dat heet dan DMZ activeren. Let op, daarmee zet je uw gehele machine ook open en bloot naar de boze buitenwereld ...

EDIT: je kan ook voor elke poort een nieuwe lijn ingeven. Het aantal lijnen is wel beperkt denk ik. Was vroeger 10 , maar hoe het momenteel zit weet ik niet.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen