annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Uitzetten 5Ghz van WifiMesh

Topic gestart op: 29-12-21 12h06

Antwoorden: 9 antwoorden

Mikey68
Aspirant verkenner

Uitzetten 5Ghz van WifiMesh

Goedemiddag allen,

ik zit even met een vraagje, is het mogelijk (en hoe) om de 5Ghz uit te zetten in het thuisnetwerk?

Ik weet hoe bij de WifiMesh router te komen, maar vind dus nergens zo 1,2,3 om het uit te zetten, ik zie dus wel dat het aanstaat. 

Ik heb namelijk 2 apparaten (deurbel)  die allen werken op de 2,4Ghz en ik heb een sterk vermoeden doordat 5Ghz actief is, het apparaat wat ik wil instellen daardoor de router niet kan vinden. 

Ik wil dus even proberen om dingen uit te sluiten, de 5G uit te zetten en kijken op het dan wel lukt. 

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Labels (2)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey Mikey!

Spijtig genoeg zijn de mesh wifi’s redelijk simpele toestellen en kan je er maar weinig mee configureren.

Je kan alleen de naam, het wachtwoord en de beveiliging aanpassen maar niet de banden splitsen.

Als u denkt dat het echt aan de 5Ghz band ligt kan u tijdelijk de mesh wifi’s uitrekken en dit uitproberen op de modem zelf.

Hier kan u de banden wel splitsen en de deurbel zo verbinden met de 2.4Ghz

Ik zie dat dit artikel al wat ouder is en moest u het opgelost hebben zou ik wel willen weten hoe? 🙂

mvg Milan

-Orange Technieker

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

 

@Milanbxp 

Ik ken die toestellen niet, maar bedoel je effectief dat je beide frekwenties niet een verschillend SSID kan geven?

Sta mij toe om dat toch een groot nadeel te vinden, moest dat inderdaad zo zijn... 🤔

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Milanbxp
Veteraan verkenner

Ja het is inderdaad zo.

Als ik een setje installeer zal ik u een aantal foto’s doorsturen van de interface.

Cdt24801
Wijze
Wijze

OK, dankuwel. dat zou heel vriendelijk zijn. 😉

Voor mij is zoiets al zeker een NO GO om zulk een systeem aan te schaffen, ik geef AL mijn WiFi netwerken een ander SSID. Ik persoonlijk heb er dus 5 in huis. 3 in de 2,4 GHz en 2 in de 5 GHz.

De reden is tweeledig:

  1. Er zijn effectief toestellen die (meestal) enkel in de2,4 GHz werken maar "in de war" geraken door hetzelfde SSID nogmaals waar te nemen maar er niet mee overweg kunnen omdat ze geen 5 GHz capaciteit hebben. En dan maar besluiten om niet te connecteren ...
  2. Er zijn toestellen, waaronder mijn foon, die een heel slechte leerling zijn als het erop aan komt om vanzelf het sterkste signaal te gebruiken. Wanneer ik mij door het huis verplaats is het dan een kleintje om manueel te switchen naar de andere bron. Moesten alle subnetten hetzelfde SSID hebben zou dat niet mogelijk zijn.
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen