annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi kwaliteit mindert in loop van dag

Topic gestart op: 25-07-21 22h07

Antwoorden: 2 antwoorden

gwenvrb
Rekruut scout

WiFi kwaliteit mindert in loop van dag

Sinds een aantal weken hebben wij problemen dat vanaf de avond (20 uur) ons netwerk zwakker wordt op onze smart tv. 
Dit houdt in dat Netflix niet wilt laden/ wazig beeld geeft. Idem Disney+ en YouTube. 

Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Dit zou toch niet mogen. 

Labels (4)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Josette
Wijze
Wijze

Tagnieuw.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@gwenvrb  

Het zou kunnen zijn dat de diensten die je opnoemt hun kwaliteit omlaag brengen of omdat er op dat moment te veel mensen tegelijkertijd gaan beginnen kijken waardoor de servers een 'overbelasting hebben'. 

Heb je ook al eens nagekeken of je internet in het algemeen trager gaat? Dus dat je trager surft op een tablet of een pc of laptop. Ook eens op dat moment een speedtest openen om te zien of je internet ook zwakker wordt. 

Is je smart tv verbonden draadloos of met een kabel ? Want ik heb ooit in het verleden ( toen ik nog bij telenet werkte ) ook ooit zoiets aan de hand gehad met een klant. Die wist te zeggen dat elke avond rond een bepaald uur het internet trager werd. Na een tijd zoeken kwamen we erachter dat het internet trager ging omdat de lamp aansprong op dat uur met dimmer. De klant was verbonden met een Powerline aan de pc en daardoor ging het internet in eens trager. 

Maar dat kan dus bij jullie ook zijn zoiets gelijkaardigs. Ik zeg er wel bij kan zijn hé  want het kan ook bovengenoemde zijn wat ik al beschreven heb. Ook het advies bekijken om je internet op dat uur te testen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen