annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe Flybox van Easy Internet at Home retourneren?

Topic gestart op: 05-08-18 22h21

Antwoorden: 7 antwoorden

kristofv2432
Aspirant verkenner

Hoe Flybox van Easy Internet at Home retourneren?

OPGELOST

Beste,

Hopelijk krijg ik hier wat meer service dan via de telefoonlijn... Situatie zit als volgt:

Ik ben al even aan het kijken om Telenet buiten te gooien en op zoek naar alternatief.
Hierbij viel m'n oog op Easy Internet at home met een Flybox 4G router.
Online besteld op zondag 22 juli en donderdag 26 juli alles ontvangen.
Vervolgens uitgebreid getest maar de snelheden varieerden te veel als waardige vervanger voor kabelinternet (soms > 100Mbit, andere momenten 8Mbit).

Vrijdag 27 juli vraag ik retour aan op basis van herroepingsrecht en krijg ik meteen mailtje van Orange met de melding dat ik binnen de 5 werkdagen zal gecontacteerd worden voor verdere instructies.

Ik wacht mooi tot donderdag 2 augustus en besluit dan maar om zelf contact te nemen met Orange via telefoon. 1e poging: 20min in wacht en vervolgens bezettoon. 2e poging: halfuur aan de lijn, 2x iemand aan de lijn gehad die me ging "doorverbinden" waarbij ik terug bij het eerste keuzemenu kwam... 
Ongeloofelijk, zo'n slechte service heb ik nog nooit ervaren.

Vervolgens heb ik dan maar op Twitter m'n ongenoegen uitgedrukt waarna ik "zo meteen" antwoord ging krijgen in DM. De vrijdag nog steeds niets ontvangen. Nogmaals getweet en dan toch antwoord gehad. Ze konden niets in het systeem terugvinden (1 week verder sedert aanvraag) en regelen stopzetting van abonnement. Ik bevestig het mailtje en krijg een "aanvraag goed ontvangen" mailtje, geen verdere info over de retour van de Flybox. Ik vraag dan via Twitter een retouradres en krijg als antwoord: "gewoon binnen brengen bij Bpost en zeggen dat dat pakket naar orange moet, de beambte doet dan de rest voor de gratis verzending"

Aangekomen bij de post op zaterdag: zij weten van niks. 

Bij deze dus: hoe kan ik in godsnaam verder geholpen worden zodat dit opgelost raakt voor die 14-dagen retourtermijn verloopt?!

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
kristofv2432
Aspirant verkenner

Even een update.

Een tweede poging bij BPost is wel gelukt en het pakje werd naar Orange verstuurd.
Op 6 augustus kreeg ik een mail vanwege Orange met specifieke/andere instructies ivm retour. (= er moest een specifiek formulier ingevuld worden en in de doos meegestuurd worden).

Nu was dat natuurlijk te laat en heb ik hen het trackingnummer bezorgd op 7 augustus. Werd via mail goed geholpen maar heb verder niets meer vernomen...

Ik ontving in tussentijd wel een factuur van 20 EUR voor het abonnement. Ik ging dan enkele weken op reis en ontving enkele berichten van Orange per sms dat ze mij tevergeefs belden (wat niet het geval was) en met de vraag om terug te bellen. Ik bel terug en krijg aan de lijn te horen dat er een nieuwe call zal ingelegd worden omdat alles afgesloten werd omdat ik niet opnam. Er zou een creditnota van 10 EUR open staan, waarop ik meldde dat ik m'n 39 EUR terug wou voor de router. -> nieuw dossiertje aangemaakt.

Na mijn vakantie direct een Orange winkel binnengestapt met factuur en info. Vriendelijk geholpen geweest. Ze belden naar interne klantendienst en kreeg de opdracht om de 20EUR te betalen zodat alles terugbetaald kon worden.

Enkele dagen later ontvang ik een factuur voor bijna 70 EUR! Opnieuw contact genomen met klantendienst en nieuw dossier aangemaakt door callcenter.

Gisteren dan uiteindelijk opgebeld geweest door een vriendelijke dame van dienst facturatie die me bevestigde te zullen rechtzetten en dan vandaag een mailtje ontvangen ivm krediet voor alle facturen en procedure voor terugbetaling 39 EUR via PP.

Ik hoop dus dat alles bij deze geregeld is. Vind het echt superjammer want ik ging sowieso Telenet stopzetten en alles overzetten naar Orange maar nu heb ik er geen zin meer in. Kost me misschien 30EUR meer in de maand maar heb nog nooit zoveel miserie gehad met geen enkele leverancier..

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Beste,

Hopelijk krijg ik hier wat meer service dan via de telefoonlijn... Situatie zit als volgt:

Ik ben al even aan het kijken om Telenet buiten te gooien en op zoek naar alternatief.
Hierbij viel m'n oog op Easy Internet at home met een Flybox 4G router.
Online besteld op zondag 22 juli en donderdag 26 juli alles ontvangen.
Vervolgens uitgebreid getest maar de snelheden varieerden te veel als waardige vervanger voor kabelinternet (soms > 100Mbit, andere momenten 8Mbit).

Vrijdag 27 juli vraag ik retour aan op basis van herroepingsrecht en krijg ik meteen mailtje van Orange met de melding dat ik binnen de 5 werkdagen zal gecontacteerd worden voor verdere instructies.

Ik wacht mooi tot donderdag 2 augustus en besluit dan maar om zelf contact te nemen met Orange via telefoon. 1e poging: 20min in wacht en vervolgens bezettoon. 2e poging: halfuur aan de lijn, 2x iemand aan de lijn gehad die me ging "doorverbinden" waarbij ik terug bij het eerste keuzemenu kwam... 
Ongeloofelijk, zo'n slechte service heb ik nog nooit ervaren.

Vervolgens heb ik dan maar op Twitter m'n ongenoegen uitgedrukt waarna ik "zo meteen" antwoord ging krijgen in DM. De vrijdag nog steeds niets ontvangen. Nogmaals getweet en dan toch antwoord gehad. Ze konden niets in het systeem terugvinden (1 week verder sedert aanvraag) en regelen stopzetting van abonnement. Ik bevestig het mailtje en krijg een "aanvraag goed ontvangen" mailtje, geen verdere info over de retour van de Flybox. Ik vraag dan via Twitter een retouradres en krijg als antwoord: "gewoon binnen brengen bij Bpost en zeggen dat dat pakket naar orange moet, de beambte doet dan de rest voor de gratis verzending"

Aangekomen bij de post op zaterdag: zij weten van niks. 

Bij deze dus: hoe kan ik in godsnaam verder geholpen worden zodat dit opgelost raakt voor die 14-dagen retourtermijn verloopt?!

Ugh @kristofv2432

 

Hmm opmerkelijk dat je niet verder geholpen bent in de desbetreffende postkantoor

 

Ik kan je bevestigen dat de retour van je flybox daadwerkelijk dient te gebeuren via één van de bpost-kantoren of andere postpunt.

 

Al het materiaal mag opgeborgen worden in een doos.

 

De retourzending is gratis en kan via elk bpost-kantoor of postpunt.

 

In de voetsporen van een ander, leer je dingen waarvan je nooit wist dat je ze nooit kende.

 

🌵 Totems Saluut 🌵

0joost0
Rekruut scout

Hier ook al bezig van 20/01/2022 en ondertussen 17x gebeld naar de klantendienst.

Er lopen ondertussen al 5 cases bij de achterliggende dienst die me telkens binnen de week zouden terugbellen.

Nog nooit geen telefoon of mailtje terug gehad...

 

De herinneringsfacturen blijven maar komen.

Ik denk dat ik gewoonweg de ganse boel zal negeren want het heeft geen zin...

0 pluimen
kristofv2432
Aspirant verkenner

Even een update.

Een tweede poging bij BPost is wel gelukt en het pakje werd naar Orange verstuurd.
Op 6 augustus kreeg ik een mail vanwege Orange met specifieke/andere instructies ivm retour. (= er moest een specifiek formulier ingevuld worden en in de doos meegestuurd worden).

Nu was dat natuurlijk te laat en heb ik hen het trackingnummer bezorgd op 7 augustus. Werd via mail goed geholpen maar heb verder niets meer vernomen...

Ik ontving in tussentijd wel een factuur van 20 EUR voor het abonnement. Ik ging dan enkele weken op reis en ontving enkele berichten van Orange per sms dat ze mij tevergeefs belden (wat niet het geval was) en met de vraag om terug te bellen. Ik bel terug en krijg aan de lijn te horen dat er een nieuwe call zal ingelegd worden omdat alles afgesloten werd omdat ik niet opnam. Er zou een creditnota van 10 EUR open staan, waarop ik meldde dat ik m'n 39 EUR terug wou voor de router. -> nieuw dossiertje aangemaakt.

Na mijn vakantie direct een Orange winkel binnengestapt met factuur en info. Vriendelijk geholpen geweest. Ze belden naar interne klantendienst en kreeg de opdracht om de 20EUR te betalen zodat alles terugbetaald kon worden.

Enkele dagen later ontvang ik een factuur voor bijna 70 EUR! Opnieuw contact genomen met klantendienst en nieuw dossier aangemaakt door callcenter.

Gisteren dan uiteindelijk opgebeld geweest door een vriendelijke dame van dienst facturatie die me bevestigde te zullen rechtzetten en dan vandaag een mailtje ontvangen ivm krediet voor alle facturen en procedure voor terugbetaling 39 EUR via PP.

Ik hoop dus dat alles bij deze geregeld is. Vind het echt superjammer want ik ging sowieso Telenet stopzetten en alles overzetten naar Orange maar nu heb ik er geen zin meer in. Kost me misschien 30EUR meer in de maand maar heb nog nooit zoveel miserie gehad met geen enkele leverancier..

 

0 pluimen
gsx3000
Ervaren verkenner

Ik kan u volledig begrijpen.  Heb volledig hetzelfde gevoel. Ik begrijp niet hoe Orange erin slaagd alles zo ingewikkeld te maken wat bij de andere providers zo simpel en eenvoudig opgelost word. Heb in heel mijn leven nog nooit zoveel teleffons gedaan en naar shop gelopen als nu met Orange. Hopelijk nu alles eindelijk ok is bij mij hoop ik dat ik de helpdesk niet meer nodig heb. Want sorry voor de mensen die er werken maar het is daar een regelrechte ramp en dat zal niet aan de medewerkers liggen denk ik. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen