Profil de Karaca

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

mercredi 13 septembre 2023 11:30

Mobiel data

Sinds gisteren 12-09-2023 werkt mijn mobielinternet niet meer. Ik zat net 1 uur en 3 minuten aan de lijn om met de klantendienst te kunnen praten dit is zo irritant en vervelend service is waardeloos heb ik gemerkt eerste wat ik ga doen is overstappen na 5 jaar bij orange naar een ander provider.!!! Na een dik uur aan de lijn te wachten heb ik het opgegeven.

Kan iemand mij terug bellen of contacteren van Orange..

Solution acceptée

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

il y a 2 ans

Hier zitten geen medewerkers van Orange.

Het probleem is opgelost ondertussen.  je moet je GSM herstarten of vliegtuigmodus aan en afzetten

Heb je problemen met je mobiele data? - Tribe (orange.be)

Iedere provider heeft wel eens een probleem

 

 

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

il y a 2 ans

@Karaca goedemiddag,

fijn te lezen dat het is opgelost door @Gregory.

Van mij krijg je deze:

Tag2023.jpg

 

Apprenti pisteur

 • 

6  messages

il y a 2 ans

Sinds 12/09 rond 21u45 zit ik ook zonder internet (flybox). De 13de 's ochtends naar Orange gebeld en het zou een algemeen probleem zijn met veel meldingen. Modem resetten (stekker uittrekken, wachten, etc) helpt niet, maar de lokale wifi wel (ik kan nog printen over wifi). Er werd een dossier aangemaakt en een medewerker van Orange zal terugbellen.

Vanmorgen nog eens gebeld, want ik zou ondertussen van m'n internet gebruik willen kunnen maken, en niet naar bureau gaan om nog te kunnen werken. En zegt ene call center agent "het probleem is nog steeds niet opgelost, noch geidentificeerd. Er zouden nog veel klanten zonder internet zitten. Vandaar ook dat niemand van Orange me contacteerde voor het dossier.

Ik vroeg nog eens opnieuw: is er ergens een pagina met status updates rond het grote probleem op de Orange website, en weer is de agent het antwoord schuldig.

 

Orange  is blijkbaar niet in staat het netwerk te beheersen, noch errond te communiceren. Het enige dat betrouwbaar werkt is hun geld van de rekening halen. En de klant laten hopen dat er niets verkeerd loopt. Moest ik zoiets op m'n werk doen, dan had ik direct ontslag wegens grove fout.

Ik betwijfel dat er enige compensatie is: en die dagen niet factureren zou pure afzetterij zijn: m'n kosten en tijdsverlies van over en weer rijden naar bureau is een VEELVOUD van wat ik al jaren uitspaar aan goedkoper abonnement. Telco's zoals Orange speculeren daarop.

Wie zit ook al een week zonder internet? Zonder perspectief op oplossing?

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

Gaat je 4G nog op je telefoon, @TheoBeer ?

Indien ja, steek je sim kaart van de telefoon even in de flybox (eerst pin code van de sim kaart wegdoen) en zie of je daan internet hebt

Als dat lukt. 

  • converteer je gsm abonnement naar een Go Extreme (300 GB)
  • ga langs in een shop en vraag een surf extra card voor je gsm abonnement (3 EUR /maand)
  • Zeg je flybox abonnement op
  • Steek de surf extra card - eerste pin wegdoen - in je flybox

 

Apprenti pisteur

 • 

6  messages

Beste Gregory,

bent u verkoper van Orange? Ik vind uw suggesties helemaal niet nuttig en "foefelare" in het kwadraat of tot de derde macht.

1. 4G ja, maar dat abonnement heeft niks met Orange te maken. Van bedrijf gekregen, dus lijkt het me niet zo'n goed idee om daarmee te beginnen "jongleren".

2. Als ik een andere simkaart in die modem zou steken, waarom zou dat moeten werken? IMEI, etc? Ik kan me best inbeelden dat Orange zoiets beveiligde.

3. Waarom zou ik m'n abonnement converteren van 25€/maand naar 37+3=40€/maand? Ik gebruik de GB's van de Flybox nu al niet op. Als Orange Flybox aanbiedt, dan moet dat werken. Weg-upgraden lijkt me heel ongepast om voor te stellen. Bij mijn weten verkoopt Orange nog steeds Flybox, tenzij hun website ook kwatsch is.

4. Nog steeds niemand van Orange die me terugbelde. Is uw suggestie "ga weg bij Orange"? Lijkt me niet gepast van een "Wijze" op dit forum.

Beste Gregory, denkt eens na over wat u schrijft.

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

Is uw suggestie "ga weg bij Orange"?

Mij geen woorden in de mond leggen, he

Beste TheoBeer, herlees eens wat u schrijft - allemaal interpretatie

Apprenti pisteur

 • 

6  messages

Beste Gregory,

punten 1 en 2 lijken technische vragen, waarmee ik geen ervaring voor (eigen) antwoorden heb, punt 3 gaat over concrete cijfers/centen en het aanbod van Orange (https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet/home-flybox).

Lees dat eens...

Groet, Theo

Apprenti pisteur

 • 

6  messages

Voor de volledigheid: na nog 'n telefoontje dat lang genoeg duurde, onderbroken werd(!) en nog eens direct terugbellen geraakte het opgelost.

Zo'n 14 dagen miserie voor iets poepsimpels en perfect beheersbaar.

Zowel qua telefoon/contact ( tja, https://businessam.be/bedrijven-telefonisch-moeilijk-te-bereiken ) als technisch: er is minstens enige tijd niet eens gekeken geworden wat er aan de hand was.

Bleek uiteindelijk: foute versie software op modem. Geen compensatie voor mij blijkbaar, na 2 weken miserie en onbeschikbaarheid Orange internet...

Beheert of monitort Orange zijn installaties dan niet? Kan perfect geautomatiseerd, en indien niet elke dag alle modems, misschien toch die die al meerdere dagen 'n openstaand dossier hebben. Kan automatisch en het emailtje of SMSje erna met een suggestie "uw modem heeft probleem X. Doe actie Y (meer info: Orange pagina Z).

Maar dan heeft het call center geen werk meer waarschijnlijk, moeten hun prijzen naar beneden wegens "teveel profijt wegens minder mensen nodig" en kan AI verder kijken en upsellen.

Ik stop hier, want Orange laat me uitstekend negatief en giftig worden. Ik hoop dat iemand hier toch iets aan heeft, zowel qua ergernis en diagnose, als oplossingen voor slachtoffer en ... Orange.

Loading...