annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer schakelt de smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

Topic gestart op: 22-03-23 12h36

Antwoorden: 2 antwoorden

Luc23
Aspirant verkenner

Wanneer schakelt de smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

Ik stel vast dat mijn smartphones (iPhone SE (2020) en Samsung Galaxy A50) pas overschakelen van VoLTE naar VoWiFi wanneer ik:

  • Geen Service heb
  • De Vliegtuig Modus activeer

Volgens de beschrijving van Orange zou het toestel ook overschakelen bij een 'slechte' service maar ik heb het gevoel dat dit niet gebeurt. Resultaat: de beller komt op de voicemail terecht of het gesprek is niet verstaanbaar of wordt onderbroken.

Kan ik iets aan de instellingen op mijn smartphone wijzigen om de overschakeling sneller te laten gebeuren bij een 'slechte' service?

Op deze manier is de overschakeling niet echt transparant.

Collega's, vrienden en kennissen hebben dezelfde ervaring bij andere providers.

Is dit probleem eigen aan de technologie of heeft dit iets te maken met de implementatie van de technologie door de providers en smartphone fabrikanten?

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Luc23
Aspirant verkenner

@Gregory 

Ik heb nog eens laten testen door een kennis (die wel werkt met een Fairphone) maar daar verschijnt het ook niet. Fairphone staat wel niet in de lijst van Orange maar Orange staat wel in de lijst van Fairphone.

Begrijpe wie begrijpen kan :-(.

Op andere fora (van bv. Telenet) lees ik dan weer dat je moet aangeven dat de voorkeur 'bellen via WiFi' moet geselecteerd zijn, maar dat kan ik niet activeren op de Samsung Galaxy A50.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Raar, @Luc23 Ik heb thuis 3 op de 5 balkjes voor de mobiele ontvangst

Toch zie ik linksboven op mijn iphone staan: Orange B Wifi

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen