annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

coyote met Arend Premium ook op extra surf simcard ?

Topic gestart op: 12-07-18 15h56

Antwoorden: 8 antwoorden

AlpineA610
Gewaardeerd verkenner

coyote met Arend Premium ook op extra surf simcard ?

Situatie : Heb Arend Premium en recent gratis (in abonnement vervat) extra surf simcard aangevraagd (nog niet ontvangen). Op mijn smartphone Icoyote geïnstalleerd = werkend, maar bedoeld als back-up !

Idee : ik wens een 7" tablet te gebruiken voor navigatie/ icoyote in de wagen = groot scherm.

Vraag : wordt de extra surf sim card gelinkt aan mijn sim card Arend Premium zodat ik ook hier de services van Coyote kan genieten, of ben ik verplicht steeds de smartphone te gebruiken?

Thx, Yves

Labels (2)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
AlpineA610
Gewaardeerd verkenner

Dank U aan diegene die opmerkingen hebben geformuleerd.

Ik blijf het jammer vinden dat Orange, al of niet in samenspraak met Coyote geen technische oplossing kan voorstellen ! .... want die zijn er zeker !

Icoyote gebruikt alleen maar data onderweg niet meer nie minder, vooreerst kaarten uploaden maar ook dat is data. Het gebruik van Wifi of 3/4G hiervoor zit in de abonnenmentsformule enerzijds, anderzijds deelt de extra card dit volume, dus waar schuilt het probleem?

In mijn specifieke situatie (dus niet veralgemeenbaar) wens ik zelfs het Icoyote abonnement te koppelen "enkel en alleen" aan de extra surf card - louter adminstratief ook verbonden met mijn gsm n°.

Het voorstel om WAZE te gebruiken komt het commercieel verhaal van Orange uiteraard niet ten goede. Waarom zou ik niet overwegen om een goedkoper abonnement dan Arend Premium te nemen als het Icoyote inbegrepen niet werkt voor mij? Ik bespaar me flink wat geld en kan alsnog gratis andere software draaien op mijn 7" tablet. Of ik besluit een individueel abonnement met Coyote Systems af te sluiten, kan ook.

Contactname met Coyote verloopt ook niet zoals ik het graag zie. Men antwoord zelfs niet op de initiële vraag. Jammer voor de verloren tijd.

Naar mijn bescheiden mening MOET er een oplossing zijn die zowel Orange/Coyote/Klant tevreden stelt. Ik ben benieuwd naar mogelijks vervolgverhaal.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@AlpineA610,

De icoyote app checkt uw telefoonnumer om te zien of je recht hebt op de gratis (inbegerepen in uw abonnement) dienst.

Vermits uw tablet geen telefoonnummer heeft kan die check dus niet gebeuren. Jij vraagt dus eigenlijk aan Coyote om hun app te berschrijven en een andere manier te bedenken om te testen of de gebruiker recht heeft op het "gratis" Orange abonnement.

I wish you good luck ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
AlpineA610
Gewaardeerd verkenner

... misschien wel.

Anderzijds ga ik ervan uit dat wireless-data-transmissie ook steeds de bron waarvan het vertrekt meestuurt, en nog veel meer zoals locatie, ..... Een SIMcard nummer is (even) uniek als een mobiel nummer waaraan het  is verbonden.

Orange doet dit nu ook met de Extra-Surf-Card om het dataverkeer/ volume te bepalen dat van je abonnement dient gedeeld, dus er is een link tussen 'een andere card' dan je SIM in de Gsm én je mobiel nummer !

.... in ieder geval is dit geen evidente vraag, doch hoop op een gefundeerd antwoord, liefst zelfs oplossing.

To be continued, we stay possitive

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@AlpineA610

Ik kan uw denkwijze wel volgen, maar waar stopt het dan? Zo kan ik ook een tablet zonder sim via wifi linken aan mijn foon via tethering. Dat gaat dus ook op kosten van mijn abonnement, maar ik heb dan niet eens een sim in mijn tablet .... herkent Coyote dan dat het eigenlijk via mijn telefoon gaat en lukt het dan wel? Geen idee, maar jij kunt dat wel eens uitproberen hé ... Smiley Knipoog

P.S. Moest dat werken is dat eigenlijk een werkbare oplossing voor u, niet?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen