annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Topic gestart op: 24-03-20 11h59

Antwoorden: 15 antwoorden

Aaron90
Gewaardeerd verkenner

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Heb enige tijd geleden in onze nieuwbouwwoning een Femtocell gekregen na de installatie van Orange, wegens slechte 4G verbinding binnenshuis (GLV). Nu is het echter zo dat ik m'n GSM (zo goed als?) nooit zie overschakelen naar het 3G netwerk van de femtocell. Deze verkiest steeds het zwakke (1 streepje) 4G-signaal. 
De Femtocell hangt bij de modem in de garage. 3 lichtjes branden constant. 

GSM is Samsung Galaxy A3 2017. 

Valt hier iets aan te doen? Of is de Femtocell dan toch overbodig? 

Labels (1)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Aaron90  ik ga mij aansluiten bij @Cdt24801  want ik gebruik ook een femtocell. Heb hier goed ontvangst mee en staat bij mij binnen daar waar ik de gsm het meeste gebruik en dat is de keuken. De rest wordt opgevangen door VoWifi in het huis dus heb goed bereik. Zou toch met de raad van @Cdt24801  mee gaan om de Femtocell ergens proberen in de living te plaatsen. Of in ieder geval toch wel ergens dichterbij dan de garage.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Aaron90
Gewaardeerd verkenner

Bedankt beiden voor jullie antwoorden. Zal de ethernetaansluiting van de decoder (die ook over Wifi kan) eens even opofferen om te zien wat dit geeft. 

patrick2
Wijze
Wijze

@Aaron90  dat is zeker het proberen eens waard. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Aaron90 

Ik heb uw post nog eens herlezen en zie dat je een Galaxy A3 2017 het. Dat toestel is VoWiFi compatibel bij Orange, dus daarmee ben je ook binnenhuis gered. Voor telefonie alleszins. En 4G vervang je ook door WiFi, dus dat zit snor.

Wanneer je dus door geheel uw woning goede WiFi hebt kan je inderdaad de FemToCell achterwege laten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen