annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gemeenschappelijk wifi

Topic gestart op: 05-12-22 22h39

Antwoorden: 3 antwoorden

-Astrid-
Gewaardeerd verkenner

Gemeenschappelijk wifi

Bij het opzoeken over gast-wifi, lees ik dat het niet verward mag worden met gemeenschappelijk wifi. Gast-wifi is gecontroleerd door jezelf, maar de gemeenschappelijke door de operator. Er staat dat het invloed kan hebben op je wifi. 

Ik wou graag zoeken of ik die gemeenschappelijke uit kan zetten, maar buiten dat zinnetje op de pagina over gast-wifi vind ik niets terug.

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

Gevonden Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

punt 6

Opmerking: Verwar de gemeenschappelijke wifi niet met de gast-wifi. De gemeenschappelijke wifi biedt iedereen, onder controle van de operator maar zonder jouw controle, de kans om je modem te gebruiken voor internettoegang. Dat kan de prestaties van je wifi beïnvloeden zonder dat je het weet.

Orange heeft, zoals reeds aangehaald, geen gemeenschappelijke wifi -

enkel Telenet heeft die en die kan je bij hen ook af zetten.  Als je die afzet kun je die dan ook niet gebruiken op andere plaatsen

0 pluimen
Trickie
Veteraan verkenner

Gemeenschappelijke wifi wil in dit geval zeggen dat de operator al zijn modems die bij de klanten geïnstalleerd zijn, openstelt voor al zijn klanten.

Telenet heeft dit en daar heet het "Wi-Free". Omdat er in iedere straat/appartementsblok ergens wel iemand Telenet heeft (ca. 1,5 miljoen in Vlaanderen), heb je dus als Telenet-klant op heel veel plaatsen (gratis) wifi. Je moet maar één keer inloggen en dan verbindt je smartphone/tablet/notebook automatisch.  Dit was vooral handig toen 4G nog relatief duur was en je toch altijd online wou zijn met je smartphone.

Orange heeft dit niet en ik betwijfel dat dit er snel gaat komen. Ten eerste is er onvoldoende dekking omdat er er relatief weinig klanten zijn. Bovendien is 4G/5G tegenwoordig vlot beschikbaar en betaalbaar.

Ik moet wel zeggen dat dit zeer knullig geformuleerd is op de site van Orange, dus ik begrijp de onduidelijkheid.

Samengevat: het is er (nog) niet en zelfs al zou het er komen, je kan er niks aan veranderen. 

Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik weet niet wat je waar gelezen hebt, maar als ergens een gemeenschappelijke WiFi (wat dat ook moge zijn .... in een winkel? In een hospitaal? In een hotel? in een appartement? ....) is die beheerd wordt door de "operator", dan kun jij daar niks aan veranderen.

Alles hangt ervan af wat die woorden betekenen in uw concrete situatie. De gewone situatie bij de meesten thuis is dat men een router in huis heeft, geleverd door de provider. Dat ding straalt WIFi uit bij u thuis. Is dat ook een gemeenschappelijke? Want je kan bij de meesten inderdaad ook een gast-WiFi activeren bij u thuis.

Het grote verschil tussen beide is dat jij bij een gast WIFi aan uw "gasten" WiFi kunt aanbieden zonder dat zij aan alles aankunnen dat in uw eigen netwerk zit, zij kunnen enkel maar surfen op internet bvb.

Kun je misschien eens een link posten waar je dat gelezen hebt? Wellicht dat ik dat dan beter ga begrijpen als ik het geheel zelf ook eens doorlees.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen