annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem: beheer ip adres niet ontvangen en coax niet verbonden -> plots terug ok?

Topic gestart op: 04-01-24 18h27

Antwoorden: 2 antwoorden

BlackMamba2k18
Gewaardeerd verkenner

Modem: beheer ip adres niet ontvangen en coax niet verbonden -> plots terug ok?

Hallo,

Ongeveer 1x per week ervaar ik onderstaand probleem:

Alles werkt naar behoren tot er plots 'geen internet' meer is, als test heb ik dit meerdere uren zo gelaten maar het lost zichzelf niet op.

Wat ik hiervoor moet doen is simpelweg surfen naar default login pagina van de modem (hier duurt het laden al 30sec.) om dan het volgende te zien:

2024-01-04_18h14_18.png

  10 sec wachten en even refreshen geeft dit:

2024-01-04_18h14_08.png

10 sec wachten en even refreshen en alles is terug groen in orde.

 

Ik ben al 5jaar klant en eigenlijk nooit geen problemen gehad, maar de laatste 2 maanden komt dit telkens voor. 
De modem is afgelopen zomer ook vervangen geweest door het laatste model.
Bridge modus is nog nooit actief geweest en er zijn geen speciale settings actief op de modem zelf, alles is standaard buiten wat wifi settings.

Iemand een idee? 

Het is nu ondertussen weer 2 dagen geleden (en stroomonderbrekingen zijn het zeker niet)

2024-01-04_18h30_11.png

 

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @BlackMamba2k18 ,

Ik zou dit bericht eens doorsturen naar Orange via Facebook Messenger samen met alle screenshots. Eventueel vragen om een technieker langs te sturen. Noteer ondertussen op welke dagen en op welk uur dit telkens voorkomt. 

Persoonlijk heb ik een gelijkaardig probleem gehad in 2022. De modem kreeg plots geen IP meer toegekend. Toen is er een technieker langs gekomen en hebben ze een filter op m'n coax gestoken. Dit heeft dan een jaartje goed gewerkt. In de zomer van 2023 terug problemen. Terug een technieker langs geweest en heeft toen de filter vervangen door een andere filter en ondertussen terug 6 maand zonder problemen.
Er zit hier storing op de coax en zowel Orange als Telenet klanten hebben er last van. Misschien zit jij met een gelijkaardig probleem?


0 pluimen
BlackMamba2k18
Gewaardeerd verkenner

Nog eens contact opgenomen met de klantendienst maar die konden niks abnormaal zien, als ik dus een technieker wil is het sowieso betalen 👍 Had ook de indruk dat mijn uitleg iets te technisch was voor de klantendienst. 
Er zit ook reeds een filter om mijn coax, enigste wat ik kan doen ik die eens verwijderen en kijken wat het resultaat is of deze zelf vervangen. 
Deze morgen opnieuw hetzelfde issue, zie log bestand in bijlage. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen