Profil de socrates1

Pisteur expérimenté

• 

17  messages

dimanche 9 mai 2021 20:03

Nog Beter netwerk met senergie ?

Las tijd geleden dat wij gingen samenwerken met een ander operator

zou ons dat nog beter netwerk brengen ?

Bestaat deze samenwerking enkel op papier of er al gestart met samen een mobiel netwerk bouwen

gaat de klant daar al iets van merken..

groetjes

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

il y a 4 ans

@socrates1  

Heb je ook een verwijzing naar het artikel wat je gelezen hebt ? 

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@socrates1  

Oh dat , dat had ik al gelezen. Het komt er dus op neer dat Proximus en Orange samen werken om een beter gsm ontvangst te maken en de uitrol van 5G mogelijk te maken. Samen behouden ze hun eigen netwerk en blijven dus concurrenten.

Hier gaan de klanten van Orange als Proximus niks van merken hoor dat blijft hetzelfde. In de praktijk komt dat erop neer : 

in de straat of omgeving  waar weinig ontvangst is van Orange maar wel van Proximus dan zal die mast een deel kunnen overpakken om toch een goed ontvangst te hebben van Orange. Andersom gaat dit ook zo zijn naar proximus klanten. Op die manier moeten er geen masten gezet worden en bespaart het weer een heleboel bouwaanvragen en vergunningen. 

Daarnaast zal er dan nog een samen werking komen voor de uitrol van 5G in de nabije toekomst. Telenet werkt samen met Nokia en Ericson en Google Cloud voor de uitrol van het 5G netwerk. 

Pisteur expérimenté

• 

17  messages

is dat in de praktijk  al in voege, of iets voor de toekomst

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@socrates1  

Eerlijk gezegd geen idee aangezien de eind gebruiker , wij dus , er geen hinder van ondervinden. Enkel zou je het kunnen merken als je ineens goed ontvangst zou hebben op bepaalde plaatsen waar je nooit veel bereik gehad hebt. Maar dan nog is het de vraag of die samenwerking er wel is. 

Mijn tweede gsm nummer loopt via Proximus maar eerlijk gezegd merk ik er niks van. 

De uitrol van 5G zal voor de toekomst zijn want er zijn geen licenties uitgegeven aan de providers. 

Pisteur expérimenté

• 

25  messages

Aan mijn ontvangst te zien, voor de toekomst.
De Proximus mast staat op 200m, maar nog steeds slechte ontvangst in ons dorp 😉

Pisteur expérimenté

• 

17  messages

il y a 3 ans

onlangs ondervonden dat ons netwerk in Antwerpen Centrum verbeterd is

Chef guérisseur

• 

210  messages

@socrates1

Wat leukt dat je verbetering opmerkt. 

Groetjes,