annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding voor poort 500, 4500 en 1701 werkt niet - eigen VPN server

Topic gestart op: 26-07-22 12h33

Antwoorden: 7 antwoorden

edb
Aspirant verkenner

Port forwarding voor poort 500, 4500 en 1701 werkt niet - eigen VPN server

Ik wil een VPN server draaien op mijn synology NAS. Echter de poorten zijn gesloten ondanks dat de port forwarding correct staat ingesteld. Poort 5000 en 5001 zijn perfect bereikbaar. Echter 500, 4500 en 1701 die nodig zijn voor VPN niet.

Is het eigenlijk wel mogelijk om een eigen VPN server te hosten op een privé orange account ?

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
haai
Aspirant verkenner

Ik zoek nu zelf al een hele tijd naar ditzelfde. Het lukt mij wel om binnen het netwerk de VPN connectie op te zetten als ik het locale IP adres ingeef van de synology nas. Maar het lukt niet via het IP adres wat de server op de overzichtspagina aangeeft via "Je openbaar IP :" .

Ook staat bij "jouw locaal netwerk" => "Poort openen", volgende poorten open: 500, 4500 en 1701.

Ik kan wel extern kijken naar de synology configuratie doordat poorten 5000-5001 openstaan, dus die port forwarding werkt alvast.

Wat kan die externe VPN verbinding mogelijks nog tegenhouden?

momenteel is dit de foutmelding als ik probeer te connecteren via dat openbaar IP adres:

"De L2TP-VPN-server reageert niet. Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, controleer je de instellingen en neem je contact op met de beheerder."

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Zou even de windows firewall afzetten en zien of het dan lukt, @haai 

Indien ja, firewall terug opzetten en wat inbound rules maken

0 pluimen
haai
Aspirant verkenner

Hey,

op de macbook en de orange router staat de firewall uit, ook tijdelijk op de NAS de firewall uitgezet gehad.

ik vraag me af of er manieren zijn om te kijken tot waar een connectie gaat, en welke zaken exact geblokkeerd worden, zodat ik daarop kan zoeken

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb je udp aangezet voor 500, 4500 en 1701 ?

  • Please check the port forwarding and firewall settings on your Synology NAS and router to make sure the UDP port 1701, 500, and 4500 are open.

Set up VPN Server | VPN Server - Synology Knowledge Center

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen