annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen bij port forwarding

Topic gestart op: 22-05-23 17h31

Antwoorden: 9 antwoorden

mgeryl
Gewaardeerd verkenner

Problemen bij port forwarding

OPGELOST

Hallo allemaal,

sinds vandaag ben ik overgestapt van telenet naar Orange internet.

installatie is vlot verlopen, maar als ik een poort wil forwarden om te communiceren met de domotica is de miserie begonnen. in het verleden heb ik dit al eens gedaan met een kennis die toen ook orange had, en dit was op 1-2-3 gefixed.

ik zet de poort open (80) maar als ik deze dan via (https://www.yougetsignal.com/) test dan blijkt deze gesloten. ik heb al enkele andere poort geprobeerd maar dit blijft continu gesloten.

als ik de oude telenet modem zet dan werkt dit normaal. maar bij de nieuwe modem van orange blijf ik tegen hetzelfde probleem botsen. op een ouder topic had ik dan gevonden dat je ook aan de modem zijde het vaste ip-adres moet instellen. ook dit heeft geen oplossing gebracht.( https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Port-forwarding-Siligence-TCG300/m-p/13544 )

ik heb de modem al een paar keer gereset en zelfs al 2 keer en factory reset moeten doen. (omdat de klantendienst had geadviseerd van "bridge mode" te activeren = slecht idee 🙂 (achteraf)

Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen? of wat moet ik nog extra instellen?

alle advies is welkom (buiten reset van de modem 🙂

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
mgeryl
Gewaardeerd verkenner

Hallo iedereen, ik heb het opgelost met de modem in de bridge modus te plaatsen.

hier heb ik dan een TP-link AX3000 achter geplaatst. de regels toegevoegd en het werkt nu zoals het moet werken.

mgeryl_0-1685778758008.png

 

spijtig dat ik zo heb moeten oplossen, je verwacht toch dat dit standaard moet lukken. ondersteuning vanuit de technische dienst en infolijn kan je niet bepaald hoogwaardig noemen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
mgeryl
Gewaardeerd verkenner

Hallo iedereen, ik heb het opgelost met de modem in de bridge modus te plaatsen.

hier heb ik dan een TP-link AX3000 achter geplaatst. de regels toegevoegd en het werkt nu zoals het moet werken.

mgeryl_0-1685778758008.png

 

spijtig dat ik zo heb moeten oplossen, je verwacht toch dat dit standaard moet lukken. ondersteuning vanuit de technische dienst en infolijn kan je niet bepaald hoogwaardig noemen.

0 pluimen
mgeryl
Gewaardeerd verkenner

Beste,

 

de CGN staat uit:

mgeryl_1-1684775106370.png

 

poort forwarding staat ingesteld:

mgeryl_2-1684775143474.pngmgeryl_3-1684775189284.png

maar is nog steeds niet beschikbaar:

mgeryl_4-1684775264431.png

 

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kun je aan de port 80 op ip 192.168.0.243 als je vanuit je lokaal netwerk probeert ?

 

0 pluimen
mgeryl
Gewaardeerd verkenner

als ik de url 192.168.0.243:80 ingeef zit ik gewoon op de webserver. dit werkt dus op het lokale net. ik heb ook de functie " toegang op afstand" ingeschakeld en dan komt poort 8080 vrij. als ik deze terug uitschakel dan is poort 8080 ook terug geblokkeerd.

echter als ik een regel aanmaak met ipadres 192.168.0.1 en poort 8080 dan blijft deze geblokkeerd.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen