Pisteur confirmé
•
5 messages
Problemen met internetsnelheid
Hey allen,
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn wifi zeer traag is bij het browsen van internet op mijn iPhone. Via wifi op mijn Macbook kan ik zonder netwerk problemen Netflix streamen. Op mijn PS5 geraak ik niet in het online gedeelte van mijn games. Ik heb reeds de modem + versterker 5min uitgetrokken en opnieuw verbonden maar dit gaf geen verbetering. Via de orange speedtest heb ik een download snelheid van 95,6 mbps maar voor upload slechts 5 - 10 mbps. Ik heb geen kennis hiervan en weet dus niet of dit normaal is.
Ik ben nu ongeveer een dikke maand geleden overgeschakeld van Telenet naar Orange en het is de eerste keer dat ik dit probleem voorheb. Normaal gezien heb ik totaal geen internet als er een probleem is met de wifi. Nu heb ik wel internet maar heel traag op de gsm, en niet voldoende om online te kunnen gamen.
heeft er iemand suggesties voor wat ik nog mogelijks kan proberen?
Alvast bedankt.
Olivier
patrick2
Pisteur vétéran
•
11K messages
il y a 5 ans
@OlivierVerbeke amai je wifi snelheid is goed hoor en zeker als je maar 100 Mbps hebt en niet de speedboot van 400 Mbps. Dus daar gaat je probleem niet liggen en zeker niet als je MacBook wel volledig mee gaat op die snelheden. Je upload is ook goed ook geen probleem maar upload is hoe snel je iets naar het web toe zet en het gaat erom dat je nu iets wil doen online dus je download is belangrijker nu en die is goed.
Betreft je PS5 beste is die altijd met een kabel te verbinden dan haal je het maximale uit je Playstation. Nu blijken er bij Sony wel problemen te zijn met hun servers is iets wat ik op vele sites en dergelijke voorbij zie komen. Het is maar net met welke server je verbonden wordt en welke dat is kan je niet bepalen.
Heb je je iPhone ook al eens herstart ? Welke iPhone heb je eigenlijk ?
10