Profil de OlivierVerbeke

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

vendredi 25 décembre 2020 14:16

Problemen met internetsnelheid

Hey allen,

Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn wifi zeer traag is bij het browsen van internet op mijn iPhone. Via wifi op mijn Macbook kan ik zonder netwerk problemen Netflix streamen. Op mijn PS5 geraak ik niet in het online gedeelte van mijn games. Ik heb reeds de modem + versterker 5min uitgetrokken en opnieuw verbonden maar dit gaf geen verbetering. Via de orange speedtest heb ik een download snelheid van 95,6 mbps maar voor upload slechts 5 - 10 mbps. Ik heb geen kennis hiervan en weet dus niet of dit normaal is. 
Ik ben nu ongeveer een dikke maand geleden overgeschakeld van Telenet naar Orange en het is de eerste keer dat ik dit probleem voorheb. Normaal gezien heb ik totaal geen internet als er een probleem is met de wifi. Nu heb ik wel internet maar heel traag op de gsm, en niet voldoende om online te kunnen gamen.

 

heeft er iemand suggesties voor wat ik nog mogelijks kan proberen?

Alvast bedankt.

 

Olivier

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@OlivierVerbeke  amai je wifi snelheid is goed hoor en zeker als je maar 100 Mbps hebt en niet de speedboot van 400 Mbps. Dus daar gaat je probleem niet liggen en zeker niet als je MacBook wel volledig mee gaat op die snelheden. Je upload is ook goed ook geen probleem maar upload is hoe snel je iets naar het web toe zet en het gaat erom dat je nu iets wil doen online dus je download is belangrijker nu en die is goed. 

Betreft je PS5 beste is die altijd met een kabel te verbinden dan haal je het maximale uit je Playstation. Nu blijken er bij Sony wel problemen te zijn met hun servers is iets wat ik op vele sites en dergelijke voorbij zie komen. Het is maar net met welke server je verbonden wordt en welke dat is kan je niet bepalen. 

Heb je je iPhone ook al eens herstart ? Welke iPhone heb je eigenlijk ? 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Dag Patrick,

Alvast bedankt voor de snelle reactie op deze kerstdag!

 

Op mijn PS5 speel ik steeds met kabel en heb ik normaal dus geen problemen, ik vergat dus te vermelden dat het probleem op mijn PS5 zich voordoet, zowel via wifi als via ethernet.

De enige manier dat ik er in geslaagd ben om online te geraken in een game is door via mijn iPhone een 4G hotspot te maken en hiermee te verbinden met mijn PS5.

Ik heb een iPhone 12 Pro maar heb nog niet geprobeerd om deze te herstarten.

Daar het probleem zich ook op mijn PS5 bevond, dacht ik niet dat dit het probleem zou verhelpen. 

Nogmaals bedankt.

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@OlivierVerbeke  een herstart van je toestellen kan wonderen verrichten. Eigenlijk vergeten veel mensen dat maar eens per week je toestel herstarten is eigenlijk een must. Op die manier 'reset' je eigenlijk je toestel en is beter voor je batterij en ook de instellingen zullen eens 'gewijzigd worden' . Nu niet letterlijk nemen dat je dan ook alles kwijt bent en opnieuw moet downloaden want in de praktijk zie je er zelf niks van maar je toestel optimaliseer je er wel mee en zeker je batterij. 

Misschien heb je een dubbele NAT waardoor je niet online geraakt. Maar je zou eens moeten kijken bij je instellingen in de PS5 welk NAT type je hebt. Als dat gekend is kan ik je misschien wat verder helpen daarmee. 

En ook tijdens de feesten help ik de mensen met hun vragen hoor 🙂 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

@patrick2 ik heb daarnet even gekeken en bij NAT Type van de PS5 staat er Type 2. De rest van de netwerk instelling zien er ook allemaal ok uit. Zelfs bij Internet Connection staat er succesvol, ookal is dit zeker niet het geval 😃

Zou het eventueel kunnen helpen om mijn siligence modem te resetten naar fabrieksinstellingen? Of kan dit misschien meer kwaad dan goed doen?

 

Bedankt!

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@OlivierVerbeke  je NAT is dus oké niks aan doen. 

een modem reset ja kan je doen houd er rekening mee dat het niet altijd alles oplost en dat je ook weer je draadloos apparaten opnieuw moet verbinden. Ook als je een eigen netwerknaam hebt ingesteld met wachtwoord dan ben je die kwijt. Dan heb je eigenlijk weer de oude naam die Orange je heeft gegeven voor wifi. 

Herstart gewoon eerst eens je iPhone want dat is belangrijk. Daarna doe je eens een speedtest met je iPhone en kijk hoeveel snelheid die haalt. Ik heb een 1000 MBPS lijn dus 1 GBPS aan snelheid ( heb telenet internet ) en haal met de iPhone 600 MBPS want er zit verlies op natuurlijk. 

 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

@patrick2 Ik heb zonet de iphone herstart en als ik surf naar de speedtest van Orange blijft het blauwe laadbalkje halfweg hangen. Als ik op de knop klik voor de speedtest krijg ik volgende melding: couldn’t connect to the server, please try again.

Na 5x proberen en lang wachten kon ik de speedtest nogmaals runnen en kreeg ik dezelfde resultaten als daarnet 97 download en 9 upload.

Ik ben nu terug op men Macbook en merk dat filmpjes op youtube ook een stuk trager laden dan normaal. 

Loading...