annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte verbinding 4G binnenshuis

Topic gestart op: 24-05-18 07h40

Antwoorden: 7 antwoorden

Dimitri2
Aspirant verkenner

Slechte verbinding 4G binnenshuis

OPGELOST

Beste

ik woon in een nieuwbouwappartement waar de 4G verbinding echt erbarmelijk is binnenshuis. Ik moet praktisch tegen het raam gaan staan om een goeie verbinding te hebben.

wat me ook opvalt, ofwel is dit puur toeval. Als de gsm op dezelfde plaats ligt ontvangt die overdag 4G met 1 streepje terwijl die in de avond en snachts slechts E met twee steepjes kan ontvangen of geen netwerk.

Zo worden mensen die mij bellen eigenlijk direct doorgestuurd naar mijn voicemail en krijgen ze dan dat berichtje dat de persoon terug beschikbaar is.

buitenshuis werkt alles prima dus ligt het niet aan mijn simkaart. Zijn er eventueel andere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb? (Gebruik iphone8)

 

Groeten

Dimitri

Labels (2)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Dus ook een vraag aan u (of Orange): die femtocel, ik ken dat ding niet, maar gaat die enkel uw 4G versterken of gaat die ook het gewone telefoonsignaal versterken? Want in het eerste geval heb je er niets aan, uw gewone telefoons zul je nog steeds missen, die gaan niet over 4G ...

Ugh! @Cdt24801

 

Femto versterkt louter het bel en sms netwerk, dus zodat je in de primaire ruimte waar het ontvangst ondermaats is, weer kan bellen en sms'en. 

 

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

OK @Totem, dan is @Dimitri2 wel degelijk geholpen en heeft @patrick2 zich vergist in de werking van de femtocel van Orange

Goed nieuws voor @Dimitri2 dus Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

Dimitri2,

Eventueel zou u eens kunnen proberen de simkaart in een ander toetsel te steken en dan zien of het ontvangst ook slecht is in uw woning. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Dimitri2
Aspirant verkenner

Patrick,

ik heb een tweede gsm die ik gebruik van het werk, die ook bij orange is en het is net hetzelfde.

 

Heb gesproken met orange en ze gaan een femtocel gratis opsturen zeiden ze

Cdt24801
Wijze
Wijze

Misschien voor alle duidelijkheid: gewoon bellen en sms versturen/ontvangen staat volledig los van 4G (en lager, 3G, 2G, GPRS, EDGE ...)

Die streepjes, dat is de signaalsterkte voor te bellen en smssen. De lettercode (4G enz) is voor de mobiele data, hetgeen dus in wezen een verbinding met het internet is. De gewone telefonie gaat dus niet over het internet.

Als je thuis ben of in de buurt van een hotspot kun je de mobiele data (dus 4G en lager) vervangen door WiFi, hetgeen dus ook een verbinding met het internet is. Slechte 4G thuis zou dus geen probleem mogen zijn, op voorwaarde dat je WIFi verbinding in huis hebt natuurlijk.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Dus ook een vraag aan u (of Orange): die femtocel, ik ken dat ding niet, maar gaat die enkel uw 4G versterken of gaat die ook het gewone telefoonsignaal versterken? Want in het eerste geval heb je er niets aan, uw gewone telefoons zul je nog steeds missen, die gaan niet over 4G ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen