Profil de ValkieTine

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

vendredi 21 août 2020 21:24

Slechte verbinding

De laatste tijd is het voor te janken. Ben al jaren klant maar ik word regelmatig gewoon uit gesprekken  gegooid. Zeer jammer wanneer je aan de telefoon hangt omwille van spoedgevallen. Zo gaat kostbare tijd verloren. Zowel internet als verbinding om te bellen zijn zowel binnen als buiten om te janken. Mijn telefoon is van januari. Mijn vriend heeft zelfde abonnement,  zelfde gsm en heeft dit probleem niet. We hebben beide al gebeld met de klantendienst en blanco simkaarten gaan halen nog niet opgelost. Door de het netwerk probleem is zelfs onze sterke wifi van in huis soms een ramp.  Los dit op of geef me de gouden tip om het op te lossen

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@ValkieTine  het zou dus wel een toestel probleem kunnen zijn. Je kan eens je simkaart verwisselen en de gsm doen van je vriend en dan eens kijken of het hetzelfde ervaart. Kijk ook na of je vriend bellen over wifi aan heeft staan en of jij dat ook hebt. 

Chef pisteur

 • 

114  messages

Je zou kunnen overschakelen naar 2G omdat dat de sterkste technologie is (over het algemeen) om mee te bellen van binnen.
Geef eventueel eens door hoeveel dbm ontvanststerkte je haalt van het netwerk op 2G, 3G, 4G.
Daarvoor moet je dan wel een app downloaden eerst, om dat te zien.
Bijvoorbeeld : Network signal info.
Probeer tijdens een gesprek niet van de ene kamer naar de andere te lopen bij wijze van test.
De ene kamer kan slechtere ontvangst hebben dan de andere. Het passeren van betonnen barrieres kan de ontvangst slechter maken.

Heeft je vriend op dezelfde plaats met hetzelfde toestel en abonnement geen problemen ? Dan ligt het niet aan het netwerk..
Werkt het op 2G even slecht als je belt op een plaats waar goede ontvangst is en terwijl je niet het hele huis rondloopt ?
Dan moet je toch gaan vermoeden dat er wat mis is met je toestel.

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

Dit hebbe we al gedaan. Zelfde probleem bij mijn abonnement. Vandaar nieuwe blanco sim kaarten en nog niet opgelost.

Employé Orange

 • 

305  messages

il y a 5 ans

Beste @ValkieTine 

Staat er bovenaan een icoontje van VoLte?

Schakel dit eens uit.

Android: Instellingen > verbindingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > Bellen via 4g uitzetten

Ios: Instellingen > Mobiel Netwerk > mobiel abonnement > Gesprekken en data

Ik heb namelijk de indruk voornamelijk bij Samsung toestellen dat indien deze optie aan staat dat men na enkele minuten in een gesprek wegvalt. Ik heb er zo al een 20tal in de winkel gehad.

Indien dit niet werkt, simkaart in een andere gsm steken en testen. Werkt dit nog steeds niet best een nieuwe simkaart laten activeren. Werkt dit wel best eens naar het toestel laten kijken.

Groeten,
Shop medewerker
Tom

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

il y a 5 ans

Eventueel een technieker laten komen bellen naar orange om eens te komen kijken kan van alles zijn waar het aan ligt. Mss iets aan de modem of mss een wifi booster...of aan je gsm zelf ? 

Chef pisteur

 • 

114  messages

"""" Door de het netwerk probleem is zelfs onze sterke wifi van in huis soms een ramp. Los dit op of geef me de gouden tip om het op te lossen""""

Welk internet gebruik je  ? Met Flybox ?

Als je gewoon belt met je gsm en geen VOwifi gebruikt is de binneninstallatie van internet / wifi niet van belang.

Zoals ik al zei, maar ik herhaal het maar nog eens :    De goede oude 2G is nog altijd vaak het beste om te bellen. Maak er gebruik van..

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

Wij hebben proximus de tablet, andere zelfde toestel even goed en laptop hebben geen probleem met de wifi. Enkel het mijne. Zelfs sommige apps krijg ik niet geopend.

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

Zal maandag nog een bellen.

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@ValkieTine  heb je internet bij Proximus ?

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

Vast internet wel ja. 

Mobiel natuurlijk orange. Dit is nooit een probleem geweest. Maar zelfs buitenshuis heb ik soms dat ik op edge zit en mn vriend op 4g. Binnen heb ik 0 netwerk en mn vriend 4streepjes. Dus ik heb geen idee meer wat te doen. Naar de shop gaan is ook al gebeurd. 

 

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

il y a 5 ans

Hier idem. Al de modem uitgeschakeld, zelfs uit het stopcontact getrokken, gereset...

Steevast is de verbinding ontzettend traag en 's nachts al helemaal. Ik ben een slechte slaper en kijk Netflix of YouTube, geen verbinding. Dan maar op 4g kijken... trouwens voor facebook hetzelfde. Meestal is het het enigste wat werkt wanneer het slechte verbinding is, maar zelfs dit werkt niet meer op bepaalde tijdstippen...

En neen het heeft niets te maken met de afstand tot de modem. Zelfs naast de modem geen en/of slechte verbinding...

Rest mij nog 1 mogelijkheid en dat is bellen... maar dan is het opnieuw met modem uittrekken en controle op afstand... vraag me af of het ditmaal gaat werken...

Loading...