ValkieTine's profile

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

vendredi 21 août 2020 21:24

Slechte verbinding

De laatste tijd is het voor te janken. Ben al jaren klant maar ik word regelmatig gewoon uit gesprekken  gegooid. Zeer jammer wanneer je aan de telefoon hangt omwille van spoedgevallen. Zo gaat kostbare tijd verloren. Zowel internet als verbinding om te bellen zijn zowel binnen als buiten om te janken. Mijn telefoon is van januari. Mijn vriend heeft zelfde abonnement,  zelfde gsm en heeft dit probleem niet. We hebben beide al gebeld met de klantendienst en blanco simkaarten gaan halen nog niet opgelost. Door de het netwerk probleem is zelfs onze sterke wifi van in huis soms een ramp.  Los dit op of geef me de gouden tip om het op te lossen

Sage

 • 

11K Messages

il y a 5 ans

@ValkieTine  het zou dus wel een toestel probleem kunnen zijn. Je kan eens je simkaart verwisselen en de gsm doen van je vriend en dan eens kijken of het hetzelfde ervaart. Kijk ook na of je vriend bellen over wifi aan heeft staan en of jij dat ook hebt. 

Chef pisteur

 • 

114 Messages

Je zou kunnen overschakelen naar 2G omdat dat de sterkste technologie is (over het algemeen) om mee te bellen van binnen.
Geef eventueel eens door hoeveel dbm ontvanststerkte je haalt van het netwerk op 2G, 3G, 4G.
Daarvoor moet je dan wel een app downloaden eerst, om dat te zien.
Bijvoorbeeld : Network signal info.
Probeer tijdens een gesprek niet van de ene kamer naar de andere te lopen bij wijze van test.
De ene kamer kan slechtere ontvangst hebben dan de andere. Het passeren van betonnen barrieres kan de ontvangst slechter maken.

Heeft je vriend op dezelfde plaats met hetzelfde toestel en abonnement geen problemen ? Dan ligt het niet aan het netwerk..
Werkt het op 2G even slecht als je belt op een plaats waar goede ontvangst is en terwijl je niet het hele huis rondloopt ?
Dan moet je toch gaan vermoeden dat er wat mis is met je toestel.

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

Dit hebbe we al gedaan. Zelfde probleem bij mijn abonnement. Vandaar nieuwe blanco sim kaarten en nog niet opgelost.

Employé Orange

 • 

305 Messages

il y a 5 ans

Beste @ValkieTine 

Staat er bovenaan een icoontje van VoLte?

Schakel dit eens uit.

Android: Instellingen > verbindingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > Bellen via 4g uitzetten

Ios: Instellingen > Mobiel Netwerk > mobiel abonnement > Gesprekken en data

Ik heb namelijk de indruk voornamelijk bij Samsung toestellen dat indien deze optie aan staat dat men na enkele minuten in een gesprek wegvalt. Ik heb er zo al een 20tal in de winkel gehad.

Indien dit niet werkt, simkaart in een andere gsm steken en testen. Werkt dit nog steeds niet best een nieuwe simkaart laten activeren. Werkt dit wel best eens naar het toestel laten kijken.

Groeten,
Shop medewerker
Tom

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

Ga dit een proberen. Helpt dit ook met het standaard netwerk/internet?

 

Chef pisteur

 • 

114 Messages

Iedere rare klacht die je niet direct kan toeschrijven aan eender welke oorzaak : dan wordt het standaard de simkaart vervangen.

Dat kan zowat ieder denkbaar en ondenkbaar probleem geven als die stuk gaat.

Dus : logische eerste stap van Orange om het daar even mee te proberen.

 

Overschakelen naar 2G raad ik je aan omdat die technologie over het algemeen de sterkste penetratie heeft binnen, het beste signaal en zeer weinig 'dropped calls'. Als het bv bij orange zou liggen is daar (bij de meeste operatoren die ik ken) een automatische detectie op.

Als een vast station te veel dropped calls heeft, geeft dat een alarm en wordt dat nagekeken.

Het standaard netwerk / internet ? Bedraad internet thuis bedoel je ? Daar is 2G / 3G / 4G niet van toepassing.

We moeten eerst uitvissen wat precies je probleem is. Met mobiel internet van Orange ? Vast internet ? Wifi ? 

Of toch alleen een probleem met bellen op gsm zoals we het eerst begrepen hebben ?

Wifi heeft niets te maken met mobiele telefonie of mobiel internet. Tenzij je internet hebt met de flybox.

Ik stel voor dat je je problemen een in een lijstje zet en van elk probleem beschrijft met welk toestel, welke technologie  (2-3-4G) je het hebt en wat je wil doen op dat moment (bellen ??)

Ook wat je precies gebruikt voor vast internet >> wifi. En idem wat je probleem daar is.

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

Het bellen lukt meerdere deel niet maar internet is evenzeer een ramp. Voor de 4G. Heb wifi maar verbindingen met gsm van orange uit is een ramp. Ik heb 0 streepjes en mn vriend naast me heeft er 4. Ik snap er niets meer van.  Hebben al vanalles geprobeerd.

Chef pisteur

 • 

114 Messages

Je simkaart is reeds gewisseld voor een andere, daar zit waarschijnlijk het probleem niet meer.

Je vriend zit op hetzelfde netwerk en op dezelfde plaats en heeft goede ontvangst. Het netwerk is dan ook goed.

Waarschijnlijk ligt het aan jouw toestel want dat van je vriend werkt normaal en het is hetzelfde toestel.

Om te testen of dat klopt, verwissel eens jouw simkaart naar het toestel van je vriend, zijn simkaart naar jouw toestel. 

Als jouw toestel nog altijd slecht werkt met zijn simkaart erin, ligt het nog zekerder aan het toestel.

Waarschijnlijk werkt zijn toestel nog altijd goed met jouw simkaart.

Probeer eens op verschillende manieren : 3G of 4G... Zelfs 2G. Bellen en internet.. Download eventueel network signal info en gebruik de logfunctie voor de ontvangst van het netwerk te loggen. Mogelijk moet je daarvoor wel de app aankopen.

Indien het resultaat niet zo is als voorspeld (of wel) post het resultaat van deze test hier dan. Dan weten we al of het aan je toestel ligt of toch elders en kunnen we verder adviseren.

Heb je nog garantie op dat toestel ? Welk merk is het ?

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

Samsung a71 van januari 

Pisteur expérimenté

 • 

24 Messages

il y a 5 ans

Eventueel een technieker laten komen bellen naar orange om eens te komen kijken kan van alles zijn waar het aan ligt. Mss iets aan de modem of mss een wifi booster...of aan je gsm zelf ? 

Chef pisteur

 • 

114 Messages

"""" Door de het netwerk probleem is zelfs onze sterke wifi van in huis soms een ramp. Los dit op of geef me de gouden tip om het op te lossen""""

Welk internet gebruik je  ? Met Flybox ?

Als je gewoon belt met je gsm en geen VOwifi gebruikt is de binneninstallatie van internet / wifi niet van belang.

Zoals ik al zei, maar ik herhaal het maar nog eens :    De goede oude 2G is nog altijd vaak het beste om te bellen. Maak er gebruik van..

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

Wij hebben proximus de tablet, andere zelfde toestel even goed en laptop hebben geen probleem met de wifi. Enkel het mijne. Zelfs sommige apps krijg ik niet geopend.

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

Zal maandag nog een bellen.

Sage

 • 

11K Messages

@ValkieTine  heb je internet bij Proximus ?

Pisteur confirmé

 • 

8 Messages

Vast internet wel ja. 

Mobiel natuurlijk orange. Dit is nooit een probleem geweest. Maar zelfs buitenshuis heb ik soms dat ik op edge zit en mn vriend op 4g. Binnen heb ik 0 netwerk en mn vriend 4streepjes. Dus ik heb geen idee meer wat te doen. Naar de shop gaan is ook al gebeurd. 

 

Pisteur expérimenté

 • 

24 Messages

il y a 5 ans

Hier idem. Al de modem uitgeschakeld, zelfs uit het stopcontact getrokken, gereset...

Steevast is de verbinding ontzettend traag en 's nachts al helemaal. Ik ben een slechte slaper en kijk Netflix of YouTube, geen verbinding. Dan maar op 4g kijken... trouwens voor facebook hetzelfde. Meestal is het het enigste wat werkt wanneer het slechte verbinding is, maar zelfs dit werkt niet meer op bepaalde tijdstippen...

En neen het heeft niets te maken met de afstand tot de modem. Zelfs naast de modem geen en/of slechte verbinding...

Rest mij nog 1 mogelijkheid en dat is bellen... maar dan is het opnieuw met modem uittrekken en controle op afstand... vraag me af of het ditmaal gaat werken...

Loading...