Angelo4's profile

Pisteur confirmé

• 

4 Messages

samedi 25 juillet 2020 11:39

Traag internet

Momenteel ben ik op mijn pc bezig maar het internet is zeer traag. Ik heb een speed test gedaan en daaruit bleek dat ik 200 ping had. Voor zover ik weet is dat niet echt goed. Weet iemand hoe je dit kan oplossen of is er misschien gewoon een probleem bij Orange zelf?

Angelo

Sage

• 

7.4K Messages

il y a 5 ans

@Angelo4  goedemiddag.

Je kan hier eens gaan lezen wat @Totem  voorstelde.

Klik hier maar.

Succes.

Sage

• 

11K Messages

il y a 5 ans

@Angelo4  kan je ook meer info geven hoe je bent verbonden met het internet ? Heb je ook al eens met een kabel rechtstreeks aan de modem een speedtest gedaan ? heb je een eigen router er nog tussen staan ? 

Pisteur confirmé

• 

4 Messages

Ik ben verbonden met een internetkabel maar niet rechtstreeks met de modem. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar het zijn 2 toestellen (tp-link staat erop) 1 steekt beneden in, aangesloten met de modem en 1 boven aangesloten aan mij pc.

Sage

• 

11K Messages

@Angelo4  of wel heb je een TP-link switch of wel een TP-link router. Dus je bent al niet rechtstreeks aan je modem verbonden. Dat kan er dus op duiden dat je modem op een andere plaats staat dan waar je zit met de pc. Dus nu is het de zaak de kabel aan de modem aan te sluiten en dan aan je pc en nog eens een speedtest uit te voeren. De speedtesten ook vergelijken , dus nu in deze opstelling de speedtest doen en die snelheid noteren en eentje op de manier die ik heb aangegeven aan de modem. Dan kan je echt uitmaken of er een probleem is. Het kan ook aan je pc liggen of aan je kabel , je zou de simpelste oplossing kunnen doen , kabel vervangen. Maar dat geeft garantie . 

Pisteur expérimenté

• 

29 Messages

Ja dat is een goede oplossing

Apprenti pisteur

• 

2 Messages

il y a 5 ans

Ik heb hetzelde probleem wanneer de microgolfoven aanstaat. Misschien belemmert de microgolfoven je internetsnelheid.

Sage

• 

7.4K Messages

@RicoValk  goedenavond,

Wist niet dat dit bestond.

Nog een fijne avond.

Sage

• 

11K Messages

@Josette  sorry als ik het zeg maar @RicoValk  heeft wel gelijk. Door het gebruik van een microgolf of een babyfoon wordt je wifi signaal wel degelijk gestoord en heel erg ook. Dus in deze heeft die gelijk en heeft die een punt. Maar de topic starter gebruikt een kabel dus in dit geval heeft het weinig invloed. 

Sage

• 

7.4K Messages

@patrick2  amai en dat in deze tijd.

Zal mijn bericht aanpassen als het nog kan, merci.

Sage

• 

11K Messages

Helaas @Josette  dat zijn de boosdoeners/ Om je nog iets te melden daarover en ook meegemaakt , er heeft ooit ene gebeld en had problemen met de powerline. Die had overdag altijd goed internet maar in de avond niet. Heb niks gevonden bij nazicht en wat bleek : elke avond ging de wasmachine aan en een lamp met een dimmer. En zo zijn we er achter gekomen want ook dat geeft problemen op een powerline. En vertraagd je internet enorm. 

Pisteur expérimenté

• 

24 Messages

il y a 5 ans

Je moet in de tp-link router de dns servers van OpenDNS invoeren. 

208.67.222.222

208.67.220.220

Pisteur expérimenté

• 

29 Messages

il y a 5 ans

Ik weet niet of het traag is want ik heb proximus

Sage

• 

11K Messages

@Michelkh1  je hebt enkel de gsm bij Orange ? 

Pisteur expérimenté

• 

29 Messages

Ja dat is goedkoper want ik kijk geen tv 

Pisteur expérimenté

• 

29 Messages

il y a 5 ans

Ik weet het niet if het traag is maar je moet is rechtstreeks ene speedtest doen

Loading...