annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

VPN VERBINDING

Topic gestart op: 15-02-24 15h55

Antwoorden: 15 antwoorden

MBmain1
Aspirant verkenner

VPN VERBINDING

iemand hetzelfde probleem? ben nieuw klant bij Orange sinds enkele weken. Sindsdien kan ik geen VPN verbinding meer maken met kantoorserver (thuiswerk). technische dienst alles nagekeken, vinden het probleem niet. Kan gemakkelijk verbinden als ik laptop meeneem bij ouders (proximus) ik had voorheen ook proximus  ging altijd goed. Alle poortbereiken die open moeten staan staan ook open,...

hopelijk kan iemand helpen 

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
10o
Gewaardeerd verkenner

Hoi

Als jij en jouw team al het werk hebben gedaan dat hier vermeld staat, lijkt het erop dat dit te wijten is aan het IP-versieprobleem.

Orange ondersteunt nog geen IPv6, terwijl Proximus, Telenet, en anderen dat wel doen.

Dit lijkt echter vreemd, omdat IPv6 doorgaans samen met IPv4 wordt gebruikt en niet alleen (dual-stack), vanwege de overgangsfase waarin we ons bevinden (lang verhaal).

Je kunt dit oplossen door gebruik te maken van een 6to4-tunnel of door jouw team de VPN ook via IPv4 te laten hosten.

Moraal van het verhaal:
Orange AUB, fix IPv6!!!!!!


Groetjes

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@MBmain1  een goedemiddag.

Ik werk ook met VPN  op Windows en Android en nergens last van, ook niet in Nederland.

Bij sommige officiële sites zoals ziekenhuis moet ik hem wel even uitzetten.

 

Tag2023.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Sam5
Aspirant verkenner

Ja ik had ook nooit problemen bij de andere provider. Het is sinds de nieuwe aansluiting bij Orange (nieuwe modem). Daar zal het probleem zitten veronderstel ik. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

A shot in the dark, @MBmain1 en/of @Sam5 

Zet je modem eens in public IP en niet in CGN

LiveBox Cable - CGN desactiveren

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen