annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer WiFi Calling bij Orange?

Topic gestart op: 26-08-18 12h27

Antwoorden: 6 antwoorden

ron2010
Aspirant verkenner

Wanneer WiFi Calling bij Orange?

Wanneer gaat Orange nu eindelijk eens meerdere toestellen waaronder de Nokia 7+ vOLTE openstellen ?

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Wanneer gaat Orange nu eindelijk eens meerdere toestellen waaronder de Nokia 7+ vOLTE openstellen ?

Ugh @ron2010

 

In de Orange hoofdtipi wordt er hard gezwoegd om bellen via 4G met meerdere Android toestellen mogelijk te maken waaronder de Nokia7+.  Er worden spoedig nog compatibele toestellen toegevoegd.

 

Even ... en je geduld wordt beloond met de magische toverkracht van VoLTE.

 

Wij zijn allemaal verbonden in een nooit eindigende cirkel.

 

🐺 Totems Saluut 🐺

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ron2010 Op die uitbereiding zijn er denk meer aan het wachten. Ben ook eens bienuwd , heb enkel al wel bellen via wifi maar vLOTEwacht ik ook op. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik veronderstel dat de correspondent eveneens over Voice over LTE moet beschikken op een compatibel toestel om zulke gesprekken tot stand te kunnen berengen ...

Het zal dus nog niet voor morgen en niet voor iedereen zijn vrees ik ...Gefrustreerde smiley

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
DRT
Ervaren verkenner

Bij WiFi calling is het niet nodig dat beide partijen over WiFi bellen. Je telefoon connecteerd gewoon via WiFi naar Orange ipv via de GSM masten, ideaal voor binnenlocaties met slecht GSM bereik.

Ik gebruik dit continu op kantoor waar slecht/geen GSM bereik is, waardoor ik toch perfect op mijn GSM nummer bereikbaar ben. (enige nadeel als je naar buiten gaat en overschakelt op het GSM netwerk is je gesprek onderbroken, idem als je van buiten naar binnengaat terwijl je belt en hij op WiFi overgaat)

Het werkt op Iphones en voor zover ik weet op Samsung S8, S8+,  S9 en S9+

Waarom het niet eenvoudig is om toestellen ervoor te certifiëren weet ik niet direct.

De opties "WiFi calling" komt bijvoorbeeld pas te voorschijn in de opties van een Iphone als de provider dit ondersteunt. Dus misschien ligt het niet aan Orange, maar aan de toestel leveranciers om het in te bouwen in hun toestel?

 

 

 

 

Leden met de meeste pluimen