Profil de Mathias15

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

vendredi 15 septembre 2023 15:41

WiFi-verbinding oké, geen internet

Hallo

Sinds deze middag hebben we geen internet meer. We kunnen connecteren met het netwerk, maar met de melding: 'geen internet'. Dit is het geval op alle toestellen.

Reeds alle stappen uit de FAQ's doorlopen en ook al contact gehad met de klantendienst. Er kan ten vroegste volgende week vrijdag een technieker langskomen. In tijden van thuiswerk is dit uiteraard heel erg laat.

Iemand al iets soortgelijks meegemaakt? We hebben de 'Siligence modem'. Lampjes die branden: Power. Lampjes die knipperen: WIFI en DS. US en alle andere lampjes zijn uit.

Ook al laptop rechtstreeks aangesloten op de router via ethernetkabel, maar ook via deze weg enkel verbinding mogelijk met netwerk, maar 'geen internet'.

Alvast bedankt voor de hulp!

Sage

 • 

7.5K  messages

il y a 2 ans

Dan heeft de modem geen internet.  Wifi en verbinden via kabel gaat wel, maar verder ga je niet

Je kunt eens proberen - zonder garantie op success

Stroom uit aan de modem

1 minuut wachten

stroom terug aan

kan wel een paar minuten duren 

Volgorde van de leds - knipperen = proberen, aan = gelukt

  • DS down stream
  • US up stream
  • On Line

Sage

 • 

7.5K  messages

@Gregory  oei we waren gelijktijdig. 🤣

Sage

 • 

7.5K  messages

Ja, maar bij @Josette duurt het langer.  Ik 1 minuut, Josette 10 minuten

Sage

 • 

7.5K  messages

@Gregory 


Josette Wijze
Wijze
‎15-09-2023 17h48


Gregory Wijze
Wijze
‎15-09-2023 17h48

Sage

 • 

7.5K  messages

Om her op te starten, @Josette 

Lees mijn antwoord

Lees jouw antwoord

Sage

 • 

7.5K  messages

@Gregory ik bedoelde ons eerste antwoord 

dat we samen waren.

Sage

 • 

7.5K  messages

il y a 2 ans

@Mathias15 een goedenavond,

zet eens al je toestelen af, trek alle stekkers uit, modem rouder enz.

Na 10 minuten steek je de moden, router enz terug in.

Kijk dan eens?

Of kijk hier eens of er een storing is?

https://allestoringen.be/storing/orange/

Succes.

 

Tag2023.jpg

 

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

il y a 2 ans

Bedankt beide voor het antwoord!

Helaas geen oplossing voor het probleem. Deze middag hebben ze wel gewerkt in onze voortuin. Ook gemeld aan de werkmannen dat internet kapot is/was en of zij kabel geraakt hadden. Ze bevestigden dat ze internetkabel gezien hadden, maar er niets mee gedaan hadden. Kan dit een gevolg zijn van een kapotte kabel? Of zou er dan ook geen netwerk meer zijn?

Sage

 • 

7.5K  messages

@Mathias15  dat zou goed kunnen

en dat hun het willen verdoezelen.

Geef het aan, aan die maatschappij.

 

Sage

 • 

7.5K  messages

Kan zijn dat er wat aan de kabel getrokken is.  hangt er van af of het internet al kapot was voor ze begonnen

 Of zou er dan ook geen netwerk meer zijn?

Het netwerk intern (kabel/wifi) heeft daar niks mee te zien

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

Nee, pas toen ze aan het graven waren. Helaas zal dit dus geen toeval zijn...

Welke stappen onderneem je best bij een kapotte kabel? Kunnen orange techniekers deze ook zelf herstellen? Wil komende vrijdag niet het bericht krijgen dat er nog langer gewacht zal moeten worden. 

Sage

 • 

7.5K  messages

Denk van wel.  Kan wel iets kosten

Loading...