annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi versterker (TP link 305) werkt niet op PlayStation 5

Topic gestart op: 21-10-23 13h18

Antwoorden: 3 antwoorden

Louis16
Ervaren verkenner

WiFi versterker (TP link 305) werkt niet op PlayStation 5

Ik heb dus een PlayStation5 op mijn kamer die heel ver van m’n router staat, daarom had ik mij paar jaar geleden een versterker aangekocht(TP Link RE305) alles werkte goed tot een paar dagen geleden, ik geen verbinding kon maken met die versterker op m’n PlayStation, ik kan wel verbinding maken ermee met m’n andere apparaten zoals m’n gsm etc… dus alleen geen verbinding mogelijk met de PlayStation. Ik vind het heel jammer en heb dus geen idee aan wat het zou liggen….

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Mattie
Aspirant genezer

ik zie ook dat de RE305, een ethernet-poort heeft, als deze dus het signaal goed oppikt, dan zou je ook kunnen overwegen om deze poort te gebruiken voor je ps5, dan heb je geen problemen met je wifi naar de repeater.

 

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

je kan eens kijken of op de playstation niet alleen 5 of 2,4Ghz aanstaat.  Weet niet hoe de tp-link is ingesteld, maar als deze alleen bv 5Ghz uitzend dan ga je die niet terugvinden op je ps5 als deze op 2,4 staat en omgekeerd.  Misschien best op automatisch zetten.

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Louis16 ,

Kon je vroeger verbinding maken met je TP link en je Play5?
Anders zou ik de TP link eens uittrekken en even wachten om daarna terug in te steken. Eens dat gedaan is je Play5 eens opnieuw instellen om terug verbinding ermee te maken.

Kleine tip: powerlines geven een pak beter resultaat (stabieler en sneller) in vergelijking met "range extenders" of boosters. Een range extender verliest sowieso al 50% van de internetsnelheid. Daar bovenop komt dat hoe meer toestellen er verbonden zijn op de wifi, hoe trager de extender zal werken vermits een extender telkens moet wachten op zijn "beurt" om data te kunnen ontvangen/verzenden via wifi.

Voorbeeldje van een powerlineset: de set TP-Link TL-WPA8631P.
Deze zal al stukken beter werken naar mijn mening omdat deze "bedraad" via het elektriciteitsnet het internetsignaal tot in de kamer brengt. De éne module plaats je aan de modem om het signaal te zenden over het elektriciteitsnet en de 2de module in je kamer om het signaal te ontvangen. Eens het signaal is ontvangen op de 2de module kun je eventueel met utp kabel je Play5 verbinden en draadloze toestellen via wifi. Dit is hoe ik het zou doen 😅
.

Leden met de meeste pluimen