annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi valt veel weg

Topic gestart op: 22-07-20 08h38

Antwoorden: 5 antwoorden

JonasCottyn
Aspirant verkenner

Wifi valt veel weg

Hallo!

Ik ben ook al jaren klant bij Orange en ben voor alles bij Orange geabonneerd (gsm, tv, internet).

De laatste tijd valt de wifi iedere 30sec-60sec gewoon weg en moeten onze toestellen opnieuw verbinding maken. Wanneer er wel wifi is, werkt deze nog altijd super goed. Ik gebruik de modem van Orange zelf en zit er 1m naast. dit was/is enorm verveld als we van thuis uit moeten werken. 

De modem heropstarten helpt helaas niet.

 

Groeten,

Jonas 

Labels (1)
5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@JonasCottyn  als mijn gewaardeerde collega @Josette  u geen oplossing heeft kunnen bieden kan je eens het volgende proberen: 

je kan je wifi kanaal veranderen in je modem. Je dient hiervoor rechtstreeks in te loggen op je modem , dus de pc aan de modem verbonden met een kabel en dan het IP adres van de modem gebruiken. Je kan dat vinden op de sticker op je modem of in je boekje of op de link die ik je erbij zet : https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/glasvezel/hoe-wijzig-ik-de-naam-enof-het-wach...

Nu kan je daar bij je wifi instellingen , zoals de link aangeeft je wachtwoord en zo aanpassen maar ook je kanalen. Belangrijk is dat je kanaal 1 of 6 of 11 gebruikt. Moest je dus nu kanaal 1 gaan gebruiken , gebruik deze dan ook een paar weken. Moest je dan terug wat hinder ondervinden gebruik dan kanaal 6 of 11  en weer een paar weken gebruiken. Moest je tot al deze kanalen opgebruikt zijn hinder blijven hebben , wat ik niet vermoed , dan kan je altijd de klantendienst bellen of hier een bericht sturen. Vergeet bij een aanpassing ook niet om onderaan de pagina op alles op slaan te drukken !!! 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Schumi_wk
Veteraan verkenner

Misschien nog een kleine aanvulling bij Patrick2 zijn post, download een wifi analyzer uit de store, daarmee kun je zien wat er nog niet veel in gebruik is en kun je zien op welke band er een "storend" signaal is.

Josette
Wijze
Wijze

@JonasCottyn  goedemorgen,

je kan hier eens eerst gaan lezen en nakijken.

Moest dit niet de oorzaak zijn kan je misschien deze eens proberen? 

Succes, lees eerst alles goed door hé.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
JonasCottyn
Aspirant verkenner

Hallo,

 

Geen van die zaken is van toepassing of is de oplossing...

 

Leden met de meeste pluimen