Profil de Davyc

Pisteur expérimenté

• 

30  messages

mardi 12 février 2019 19:17

Coyote niet actief

Hoi

weet niet als het er mee te maken heeft maar ik veronderstel van wel, ben een paar maanden geleden verandert van smartphone. Stel nu vast dat mijn coyote precies niet actief is. Als ik naar mijn account ga zet hij dat het abonnement 15 dagen actief is.

Heb op de knop van inloggen via orange geklikt en hij herkend mij als orange abonnee die recht heeft op coyote . Maar dan gaat hij naar het login in scherm van coyote en als ik dan inlog met mijn coyote account geeft hijs us aan nog 15 dagen. 

Heeft iemand hier ervaring mee?

ps app ook al opnieuw geïnstalleerd maar geen effect

Sage

• 

7.2K  messages

il y a 6 ans

@Davyc

Ik weet ook niet hoe het zit, maar omwille van uw post ben ik zelf ook eens gaan kijken, heb namelijk ook sedert enkele weken een andere foon. En inderdaad, er staat dat mijn abo verloopt op 17 feb 2019 ....

Is dat abonnement dan niet gelinkt aan ons Orange abonnement en zolang we dat hebben blijft Coyote werken? Dat zal even uitzoeken worden.

Maar moest het effectief verlopen, dan vliegt de app er af bij mij, betalen ( € 5,99 per maand ...) doe ik voor zoiets niet. Ik heb dat ding trouwens nooit opstaan, dus eigenlijk gebruik ik het niet ....

Sage

• 

7.2K  messages

@Davyc

Dit heb ik gevonden op de website van Orange:

Coyote

Onbeperkte toegang tot de dienst Coyote voorbehouden aan Orange-klanten met een abonnement van meer dan 20 euro (Koala, Cheetah en Arend) tussen 1 september 2016 en 30 april 2019. Aanbieding enkel beschikbaar met een compatibele Apple- of Android-smartphone.

Het gebruik van mobiel internet gekoppeld aan het gebruik van de dienst Coyote wordt afgehouden van het inbegrepen surfvolume. Het gemiddelde verbruik bedraagt slechts 5 à 10 MB per maand (minder dan 1 % van je surfvolume).

Het voordeel gaat verloren zodra de hierboven vermelde voorwaarden niet meer zijn vervuld. Coyote geeft de community in real-time informatie over waar er flitspalen staan, maar spoort bestuurders in geen geval aan om de wegcode met de voeten te treden. Als je al houder bent van een klassiek Coyoteabonnement, zal de aanbieding Coyote van Orange dat niet annuleren of vervangen.

Hier zijn mij twee dingen onduidelijk (heb ze in het vet aangeduid):

1. Betekent de eerste opmerking dat de coyote dienst eindigt op 30 april voor iedereen? Of kan je tot 30 april coyote krijgen als je intekent voor een van die abo's? In ieder geval, 30 april is niet 17 februari ...
  2. Het gaat verloren als aan de voorwaarden niet meer voldaan is .... ik heb nog steeds mijn abo, dus daar is niets aan veranderd ... Er staat nergens dat je geen andere foon mag gebruiken ... En ik zie geen andere voorwaarden staan ...

Misschien dat @Totem hier wat klaarheid in kan scheppen? Of is er hier een andere Triber die de antwoorden weet?

Sage

• 

7.2K  messages

@Davyc

Ik heb nog wat verder gesnuisterd en op een andere plaats (doch ook op de website van Orange) heb ik een tweede versie van de voorwaarden gevonden. En daar is de tekst lichtjes anders. Hier een uittreksel:

Aanbieding enkel beschikbaar met een compatibele Apple- of Android-smartphone. Voorafgaande download van de applicatie Coyote en aanvaarding van de gebruiksvoorwaarden. Onbeperkte toegang tot de dienst Coyote van Orange tijdens de actieperiode. Na die periode wordt de dienst stopgezet. Er worden de klant geen kosten aangerekend.

Dat is dus, denk ik, antwoord op mijn eerste vraag hierboven: het is voor iedereen amen en uit op 30 april 2019. Maar waarom dan op 17 februari voor mij?

EDIT: deze tweede tekst is ouder dan de vorige, want de begindatum is anders: 28 april 2015 en dus niet 1 september 2016. De einddatum is in beide teksten 30 april 2019.

Ik denk dat ik morgen maar eens de 5000 ga bellen ....

Sage

• 

7.2K  messages

@Davyc

Zo, ik heb 500 gebeld en volgens info verkregen:

• De app zou moeten blijven werken zonder probleem.
  • De fout zou hem hierin zitten dat je de app moet downloaden en configureren via mobiele data (4G dus) en niet via WiFi. De eerste keer heb ik dat gedaan, maar bij de wissel van foon heb ik een BU gemaakt van de oude foon en dez teruggezet op de nieuwe foon.
  • Zodoende en zodus, een merel is geen mus, de app verwijderd, WiFi afgezet en heel het boeltje opnieuw gedownload en geconfigureerd als Orange klant.
  • Ik werd heel vriendelijk herkend als Orange klant, heb mij opnieuw aangelogd, mijn credentials werden herkend en ik was weer vertrokken.
  • Gegevens nagekeken en jawel, je kan het al raden: mijn abo vervalt op 17 feb 2019 en van dan af kan ik betalen ....

Mooi niet dus. Coyote er weer afgezwierd, mag er nu afblijven voor mijn part.

Sage

• 

7.2K  messages

@Davyc

Ik nog één poging gedaan. Ik heb de app er opnieuw afgezwierd en dan opnieuw gedownload, maar ditmaal heb ik mij niet met de vorige credentials ingeschreven maar een nieuw account (als Orange klant wel te verstaan) aangemaakt.

Resultaat: nu vervalt mijn account op 16 maart 2019. Dat is nog altijd niet 30 april 2019.

Dus, tenzij Orange hier met een oplossing komt, is het hoofdstuk coyote afgesloten wat mij betreft.

Voor de mensen voor wie Coyote wel belangrijk is denk ik dat Orange eens met Coyote bekijkt wat hier aan de hand is, wat er wordt niet nageleefd wat er beloofd is ..

Even @Totem hierover informeren ..

Sage

• 

7.2K  messages

Nu wordt het nog fraaier ... Om te zien of ik het probleem nog kon reproduceren de app nogmaals gedownload en geïnstalleerd. Aangemeld met de nieuwe credentials. En wat blijkt: ook dit nieuwe account vervalt nu opeens op 17 feb 2017.

Dikke bulls**t dus ....

Coyote mag verdwijnen naar daar waar de zon nooit schijnt ....

En de info van 5000 is dus ook niet correct.

4.4K  messages

il y a 6 ans

Ik denk dat men na 30 april 2019 opnieuw een samenwerking zullen aangaan voor vele jaren.

Groetjes,

KJ

Sage

• 

7.2K  messages

@Anonymous  schreef:

Ik denk dat men na 30 april 2019 opnieuw een samenwerking zullen aangaan voor vele jaren.

Groetjes,

KJ

Dat is nog altijd geen verklaring waarom mijn abonnement afgesloten werd op 17 februari.

4.4K  messages

Voor wat ik altijd heb gezien was het altijd 30 dagen en na die 30 dagen vernieuwde het altijd opnieuw.

Groetjes,

KJ

Sage

• 

7.2K  messages

@Anonymous  schreef:

Voor wat ik altijd heb gezien was het altijd 30 dagen en na die 30 dagen vernieuwde het altijd opnieuw.

Groetjes,

KJ

Aha, dat is iets dat  ik niet wist. Als je de hele thread gelezen hebt dan weet je dat ik het eigenlijk niet echt gebruik. Het is maar naar aanleiding van deze thread dat ik eens gaan kijken ben.

Ik zal dat eens testen. Ik ga de app opnieuw installeren en nu eens kijken wat mijn vervaldatum is. 17 februari is immers voorbij ...

Keep you posted Smiley clignant de l'œil

Sage

• 

7.2K  messages

@Anonymous

Zo, ik heb coyote nogmaals geïnstalleerd. En wat blijkt: mijn abo vervalt op 16 maart. Dat is geen 30 dagen ...

Maar dat is wel hetzelfde als ik vorige keer kreeg nadat ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met een ander profiel. Zie een van mijn vorige posts.

Sage

• 

7.2K  messages

@Davyc en @Anonymous

Die vorige poging van mij, met een ander profiel, dat was op 13 februari. en de nieuwe vervaldatum was / is 16 maart.

Het zou dus kunnen kloppen dat het als Orange klant steeds voor +/- 30 dagen wordt toegekend. Dan vind het wel echt misleidend om daar steeds bij te zetten dat je vanaf "nu" dient te betalen, € 5,99 per maand ....

Ben eens benieuwd wat het gaat geven na 30 april, de datum dat de actie stopt ...

Loading...