annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Data opslag Orange Cloud

Topic gestart op: 18-02-19 13h28

Antwoorden: 4 antwoorden

Aspharanx
Gewaardeerd verkenner

Data opslag Orange Cloud

OPGELOST

Ik wil mijn foto's in de Orange Cloud bewaren vanaf mijn computer. Ik heb de app geinstalleerd en heb een map Orange Cloud staan waarop ik mijn bestanden bewaar (aangemaakt door de app), nu blijkt dat dit een synchronisatiemap is, m.a.w. bestaat deze map op mijn harde schijf en wordt er dus een back-up genomen van die map in Orange Cloud maar dat wil ik dus niet. Wat ik wil is dat mijn bestanden NIET lokaal opgeslagen zijn maar in de Orange Cloud zoals bv. het geval is met Google Drive en iCloud en vervolgens mijn programma die van daar laten ophalen indien nodig.

Ik heb al naar de instellingen gekeken maar die zijn heel beperkt, alleen kan ik wel iets aan de synchronisatie aanpassen: "Alleen de geselecteerde mappen zullen met deze computer worden gesynchroniseerd. Uitgeschakelde mappen zullen worden verwijderd maar nog steeds beschikbaar zijn in de cloud". Ik kan er dus wel de map uitschakelen en dan zou hij die lokaal wel verwijderen maar dan kan mijn programma daar ook niet meer aan en telkens ik afbeeldingen toevoeg zou ik dan opnieuw de map moeten maken.

Hoe kan ik de Orange Cloud dus instellen dat het mapje Orange Cloud rechtstreeks linkt naar mijn Cloud ruimte zonder dat die iets lokaal moet bewaren? Zodat ik de info via die map kan opvragen en nieuwe bestanden kan uploaden, zonder die dus lokaal te bewaren.

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jeroewn
Leidende verkenner

Ik vrees dat dat momenteel nog niet mogelijk is, hetzelfde verhaal geldt voor Icloud drive van Apple op Windows. Die synchroniseert ook alleen maar, jammer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Aspharanx heb eens ff gekeken maar ik krijg geen mapje van Orange cloud op mijn pc. Ga via de site https://cloud.orange.be en niet via een app. Kan zijn dat daar het probleem is natuurlijk dat de app madjes gaat aanmaken voor back-up's . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Aspharanx
Gewaardeerd verkenner

Het mapje is niet zozeer het probleem want dat is juist prima, alleen wil ik dat die map virtueel is en niet fysiek. M.a.w. voor mijn computer is het alsof die map op mijn computer staat maar in werkelijkheid staat alle data in de Orange Cloud. Op die manier kan ik via mijn applicaties al mijn data opslaan, bewerken, ... rechtstreeks in de cloud zonder dat ik deze data nodig heb op mijn lokale computer. En dat kan alvast niet via de website. Dus dat mapje is prima, alleen moet dat geen synchronisatiemap zijn waarbij de bestanden ook op mijn computer moeten staan want dan fungeet die Cloud enkel als back-up i.p.v. als opslag.

Jeroewn
Leidende verkenner

Ik vrees dat dat momenteel nog niet mogelijk is, hetzelfde verhaal geldt voor Icloud drive van Apple op Windows. Die synchroniseert ook alleen maar, jammer.

Aspharanx
Gewaardeerd verkenner

Bedankt, jammer, dat is wat k al vreesde. Ik nam aan dat de cloud wat meer betekende dan enkel back-ups en synchronisatie. Ik werk met een Macbook dus daar kan ik de Apple iCloud effectief gebruiken als extra ruimte, ik zal dan nu extra ruimte daar aankopen maar het is wel jammer omdat ik aannam dat ik die cloud storage van Orange kon gebruiken. 

Ze zetten zo in op mogelijkheden om van sociale media foto's te bewaren in Orange Cloud maar dan uiteindelijk gewoon een basis opslagruimte er van maken lukt dan niet... Vind het eigenlijk wel wat misleidende reclame want dacht hier gebruik van te kunnen maken en nu lijkt me die Orange Cloud totaal waardeloos en onbruikbaar en in het upgraden van mijn abonnement heb ik daar ook rekening met gehouden.

Nu moet ik alsnog betalen bij een andere firma voor extra cloud storage... Dus hopelijk kan Orange het op termijn wel in orde brengen.

Leden met de meeste pluimen