Pisteur confirmé
•
6 messages
Digitaal kijken zonder decoder
Hoi hoi,
mijn mama woont in een woonzorgcentrum.
Daar hebben ze een Orange aansluiting en mijn mama kijkt nog analoog.
Sinds enige tijd krijgt ze de melding dat het analoog signaal gaat verdwijnen.
Op de website van Telenet (kabel van Orange is eigenlijk van Telenet) vond ik de procedure om digitaal te kijken via de kabel. Haar tv ondersteunt digitale tuner C en de programmatie verliep vlot. De 23 kanalen op de kabel zijn voldoende voor haar. Echter, de digitale kanalen verdwijnen plots, enkel één en canvas blijven staan...
Waar kan dit aan liggen? De sterkte van jullie signaal? Op de kanalen die plots verdwenen zijn komt de melding 'verstoord signaal'. Moet ik andere instellingen ingeven dan weergegeven op de Telenet site? Zo ja, kunnen jullie me hiermee helpen?
Ik zou het erg vinden moest mijn mama plots een decoder nodig hebben en dito maandelijkse factuur erbij. Dat is niet simpel voor mensen van een bepaalde leeftijd; zowel op technisch vlak als op financieel gebied. Plus jullie hebben ook geen pack op haar maat; ze heeft geen nood aan internet, enkel tv en af en toe eens bellen (mobiel abonnement bij jullie).
Hopend op een gunstig antwoord,
Kevin
Solution acceptée
KevinVdG
Pisteur confirmé
•
6 messages
il y a 3 ans
Hoi iedereen,
ik was jullie nog de oplossing verschuldigd: een nieuwe tv!
Ook al had haar 'oude' tv (10j) een tuner voor het compacte digitale signaal, de zenders verdwenen te pas en te onpas. Meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, herprogrammaties enz ten spijt...
€300 armer, maar geen digibox en abonnementskosten en de mama blij met haar groter scherm 😉
0
0
Josette
Ervaren verkenner
•
7.5K messages
il y a 4 ans
@KevinVdG een goedemorgen,
je kan hier eens gaan lezen, klik op de blauwe hier.
Verder krijg je deze;
2
patrick2
Pisteur vétéran
•
11K messages
il y a 4 ans
@KevinVdG
Het valt mij op in je tekst dat je elke keer een bemerking maakt naar 'jullie' maar je bedoeld daar Orange mee. Wij zijn geen Orange wij zijn klanten zoals jij zelf of als je moeder. Dus aan 'jullie' is er niet hier wij zijn klant geen medewerkers en hier zijn ook geen medewerkers actief.
Om terug te komen op je probleem , heb je de actie al eens opnieuw uitgevoerd? Dus je kan nog eens proberen de tv af te stemmen om het compacte signaal. Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat er kabel problemen zijn ter plaatse zelf en dat je daarom die vermelding krijgt. Maar dat is iets wat Orange niet kan zien en wij al helemaal niet.
Zou eens proberen om opnieuw de tv in te stellen.
1
Jeroewn
Chef pisteur
•
105 messages
il y a 4 ans
Goedemorgen Kevin,
Om digitale tv te kunnen kijken heb je een kaartje nodig, zoals van Telenet: https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
Orange heeft nog geen kaartje zoals dit. Enkel de "staatszenders" één, ketnet en canvas zijn gratis digitaal te bekijken. Je zal dus toch moeten kijken naar een digicorder ofwel een kaartje van Telenet activeren op iemand zijn telenet abonnement. Dit kan dan gewoon werken in haar TV.
1
Anonymous User
4.4K messages
il y a 3 ans
Ik kijk orange tv op mijn ipad.
0
0